Äntligen lite snö

Tjoho, idag är det faktiskt vitt ute. Av snö! Det började snöa lite här igår kväll, och idag ligger det faktiskt några centimeter här ute hos oss. :) Fantastiskt! Härligt kallt också!
Hittills har jag inte gjort något vettigt idag. Casper har vart på uselt humör, men har äntligen somnat en stund.
Jag slipper iallfall vara ensam hemma eftersom Glenn sitter med lite pappersarbete via jobbet. Inte för att jag vill störa honom, men skönt att bara kunna ge en puss eller två ibland. :)

De senaste dagarna har jag haft en sån där "jag-klättar-på-väggarna"-känsla. Vill göra saker! Jag längtar verkligen efter jobbet. Det är underbart att vara hemma och vara mamma, men jag saknar kollegorna och att få pyssla med grisarna! :) Men det ser jag bara som ett bra tecken, att jag trivs på mitt kära jobb.
Usch nu låter det som jag inte vill vara hemma med vår plutt, så menar jag absolut inte. Älskar att få vara mamma och se vår lille kille växa & må bra. Såklart! Han är viktigast, men ibland kan det bli lite långtråkigt här hemma. ♥

Ikväll ska vi åka och handla inför morgondagen. Ingen aning om vilka som kommer och grattar mig mer än mamma, pappa & Emil. Vi får väl se. :)
Är supersugen på att baka, men har slut på baksmör. :( Får väl baka imorgon eller något.

Nu har jag också ändrat designen. Tack för ni sa till. Håller med om att texten var för ljus. Det blev bra mkt bättre såhär. :) Tack för alla gulliga kommentarer. ♥
Det här inlägget kommer bli ett sånt där tråkinlägg ingen vill kommentera. ;) hihi Känner det själv också. Tråk,tråk,tråk.

Ja just ja, vet ni vad jag glömt bort igår? Att en tjej ifrån TryggHansa skulle komma hit och prata barnförsäkringar. Haha, Glenn kom på det bara några få timmar innan hon skulle komma. Det var som bortblåst ur min skalle. ;)
Men nu är Casper iallafall försäkrad upp över öronen, likaså jag har ansökt om en ny försäkring. Phu.. vad jag är nollad i sånt där. Men min tidigare var tydligen inte så bra, om man ska tro på henne. ;) Jag blev säkert grundlurad. höhö. Nädå, det blir nog bra.

Nej nu ska jag ta tag i något att göra.
Kram! ♥


Kommentarer
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Jag tyckte också att det var lite långtråkigt i början, men det vände när Edvin blev runt 5-6 månader, då han lärde sig en massa nytt och dessutom började uppskatta att vara iväg på Öppna förskolor ;) Så förhoppningsvis vänder det för dig också :)

2012-01-10 * 23:34:13
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Victoria

Man har allt annat så bra försäkrat så, djur, bil, hus, men när det kommer till en själv så vet man knappt ens om man är försäkrad överhuvudtaget. Så är det iaf för mig :b

2012-01-11 * 00:46:24
URL: http://vixxxxi.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0