Åh vad besvärligt

Tusan, Smirre har åkt på skabb! Tog en närmare titt på sekretet han haft i öronen ett tag och mycket riktigt kröp det omkring små skabbdjur där. SUCK! Skabb & mask. Vilken parasitkatt jag har..
Så, någon som vet någon bra veterinär som jag kan kontakta?
Smirrekatten är lagom glad åt mig just nu som rotat runt i öronen. hehe Ni ser väl den kärleksfull blicken på bilden. ;)

Hade ju tid hos barnmorskan idag också. Allt såg fint på. Mitt blodvärde var jättebra som vanligt. Om man har under 105 (vet ej vad de mäter i) så bör man äta järntillskott, jag hade 124. ;) Även blodtryck var bra men inte vikten, ökat igen! Bajs.. måste tränatränaträna!. Hon glömde dock kolla äggvitan. Den ska ju följas upp nu eftersom den vart så skum. Visar det sig att jag har läckage även nu ska jag få en remiss till njurenheten på Usö. Blä..
Jaja, vi skulle ta urinprovet i slutet av månaden när jag ska in igen för att sätta in spiral.

Nej nu måste jag laga mat.
Har vart ute och gått i blåsten med familjen och vi är väldigt hungriga!
Kram


Kommentarer
Postat av: Marie

Mina katter hade öronskabb och veterinären skrev ut något man droppade i nacken på katten. Funkade. Detta var på smådjurskliniken i askersund.

2012-01-12 * 21:31:02
Postat av: Bea

Selvens smådjursklinik i Lanna, Fjugesta är jättebra!

2012-01-12 * 21:53:18
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Jo jag vet. :) Du borde fått Stronghold. :)

Men måste ändå in och få det utskrivet. ;)

2012-01-12 * 21:55:45
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Bibbi

2012-01-15 * 23:00:20
Postat av: Bibbi

Hej.

Har du fått veterinär tid till katten ? Jag är inte så säker på pm öron skabb syns...alltså själva ohyran. Skabb lever under huden. Tyvärr är det mycket löss å mjällkvalster som går runt på djuren just nu :( min hund var drabbad av mjällkvalster. Sedan 7 hundar som vi känner :( sen är det löss runt om i Småland å sen uppåt i landet. Hoppas de får reda på vad det är. Det är olika behandlings intervaller med de olika ohyrorna. Ex. Mjällkvalster ska man behandla i 2 månader plus sanera huset :( skabb är inte lika lång behandlings tid. Men får man fel behandling så dör inte ohyran :( hoppas att katten blir bra snart. Mvh Bibbi ( vän med Ida )

2012-01-15 * 23:09:43
URL: http://www.ozzysteam.wordpress.com
Postat av: Sara

jag var in idag med mina djur och som med hade öronskabb..så tråkigt och dyrt vart det.. och öronskabb syns visst Bibbi..hoppas Smirre blir bra snart :)

2012-01-16 * 16:53:07
Postat av: Bibbi

Hej!

Jätte skönt att ni fick behandling. Skabb syns å inte syns. De gör gångar ned i huden å lägger ägg men iaf. Man blir bara så nojig. Våran hund har gått med ohyra i 1 år pga fel bedömning av veterinären :( de sa att det var rävskabb men det var tydligen mjällkvalster :( det är jätte många hund å katt ägare som inte vet att mjällkvalster existerar :( så det var Inge illa menat i förra inlägget. Vill bara att folk ska veta att mjällkvalster finns. Veterinären tar ofta för givet att det är skabb om ett provsvar visar negativt. Det är kortare behandling på skabb än mjällkvalsterä

2012-01-17 * 09:17:04
URL: http://www.ozzysteam.bloggplatsen.se
Postat av: Bibbi

...skickade förra inlägget för tidigt.skriver från telefonen.



Jo. Därför var det bra att ni fick ett positivt svar så att man vet vad det är å att inte veterinären gissar sig fram som de gjorde på våran hund. det är jätte tråkigt att katten är drabbad :( hoppas att han blir bra i öronen snart. Mvh bibbi

2012-01-17 * 09:23:13


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0