Veterinärbesök igen

Gud vad skönt att denna dag snart är till ända. Mina älskade pojkar ligger i soffan & sover. Jag & älskling ska ta och röja undan sen blir det sängen för oss allihopa. Jag mår bättre än imorse. Det är jag tacksam för. Men har nog en härlig förkylning på ingång!

Jaha, hur gick det med Smirre då? Jo gulliga Suzzie fixade en tid åt oss vid halv tre så jag packade in unge & katt i bilen och for till Frövi. :) Där blev Smirre sövd/nedlugnad av Annsofi så vi kunde titta på tassen ordentligt. Mycket riktigt var det en infektion på gång. Men den var i första stadiet verkade som. Inget var än så länge. Han fick bimoxyl & metacam på plats och ska nu gå på vetrimoxin några dagar. Kattskrället mår redan bättre efter smärtlindringen och har testat mattes tålamod redan genom toalettdrickande & soffklösande. Gaaw! Så han är snart på bena igen. ;)
Tack för snabb & bra hjälp! :) (och tänk, jag behövde inte amputera tån.) ;P

Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Vi for iväg ikväll & hämtade ut Smirres medicin bara.
Jo förresten, Casper var så söt imorse! På mogronen har vi som vana att vakna till (eller snare jag försöker vakna till) framför tvn. Då brukar casper sitta i mitt knä och titta han med. Idag kom han på att om han tittade upp såg han mig, och jisses vad han körde på med det samtidigt som han bjöd på världens goaste flin. hihi ♥ Underbara unge! Han har allt börjat bli en riktig mammagris. ♥

Men nu väntar kvällens bestyr. Om jag inte är sjuk/sjukare imorgon kommer Suzzie hit och hälsar på en stund. :D
Godnatt kära vänner.


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0