Ont i tassen

Igår var mama, pappa & bror på besök. Vi bakade bröd och åt god mat. Jättemysigt att ha dem på besök som vanligt. :)
Under tiden dem var här så kom Smirre in efter att ha varit ute ovanligt länge i kylan. Men det hade sin förklarning upptäckte jag ganska snabbt. Han har varit i slagsmål.. Sår i nacke, ansikte, öron och ben. Efter en stund inne började han halta mer och mer. Trodde första att slitit a en klo, men så var inte fallet som tur va. Utan han har blivit biten längst ned på tån samt i ena trampdynan. Det är där han ömmar.

Nu på morgonen har han jätteont. Vill inte stödja på tassen knappt. Började nästan tro han hade ont i en led eller något då han lixom vrider på benet/tassen när han går. (Som om han vore kobent typ) så nu har jag gått igenom benet och klämt och böjt. Men han reagerar bara där vid trampdynan.

Blä vad träligt! Jag har tänkt att ge det någon dag eller två. Ger det sig inte eller om han blir värre så får jag åka till veterinären. Det är ju så lurigt med bitsår.
Jaja, jag hoppas vi slipper åka. Får ha tempningsjour i helgen på honom.
Han äter, dricker och vill gosa iallafall. ♥ Fina kissen min.

Undrar om han vann matchen? hm..


Kommentarer
Postat av: Malin

Tips, kastrera så slipper man såna här problem.



Och väntar du finns risken för att tån får infektion och blir förstörd och du tvingas amputera = dyrare. Så att vänta kan göra det sämre eller bättre. Man har ni pengarna att åka in akut i helgen eller betala mer ifall det blir sämre är det ju lungt :)

2012-02-04 * 10:50:56
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Jag har koll på hur en infektion skulle te sig och vet mycket väl vad en svår infektion kan ha för konsekvenser. Så inga problem.



mh Emma

2012-02-04 * 11:12:31
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Annika

Ajaj, inte kul när djuren har ont! Hoppas han blir bra snart!

2012-02-04 * 11:19:23
URL: http://annikavestman.blogg.se/
Postat av: Suzette

Malin: det är inte säkert att en kastration hjälper, katter slåss om revir och det har de även om de är kastrerade.



Emma: hör av dig på måndag runt 9 om det inte har blivit bättre :)

2012-02-05 * 00:14:01


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0