Jag & mitt jobb

Har ju upptäckt att jag har en hel del nya följare på bloggen. Om man tittar på statistiken på blogg.se så har jag omkring 80-100besökare dagligen nu mot tidigare 50-60. (Min statistikräknare verkar inte funka alls.. mejlat om det och ska se om vi får något rätsida på det. Den viar ca. 40besökare under det verkliga talet. hum..)
80 besökare dagligen är ju inte så mycket igentligen, om man jämför med andra bloggar, men jag tycker det är skitkul att så många vill läsa om mig & min vardag. ♥

Vet inte hur mycket ni vet om mig, ni kanske har blickat bakåt i bloggen.
Men jag jobbar ju med grisar. Många där ute i landet vet ju knappt vad det innebär när man säger att man är grisskötare.
För mig innebär det att jag jobbar på en medelstor besättning utanför Örebro. Där vi har en typ av avelsbesättning och tar fram grisar av rasen "Lantras" i ett samarbeta med Norges motsvarande avelsbas Norsvin.
Vi tar också fram hybrider som en är korsningsgris som sedan föder fram de köttgrisar som vi äter. (i korta drag höhö)
Vi har en alldeles nybyggd anläggning med plats för 320suggor. Totalt är det väl ca. 5000grisar i omlopp som vi tar hand om.
Fram till min mammaledighet har jag varit ansvarig för BBavdelningarna. Alltså barnmorska hos grisarna. 46suggor grisar var tredje vecka. Förhoppningsvis är tanken att jag går tillbaka till det sen efter mammaledigheten. Det är det jag vill lära mig först och främst just nu.
I framtiden vill jag bli förman på en gård någonstans. Men det är ett tag kvar då jag vill öka mina kunskaper först. :)
Jag har jobbat med grisar i två år ungefär och det är så himla roligt! Ett yrke som jag är så glad att jag kom in i. Berikande på alla sätt och vis, och grisar är så roliga! Även om de kan vara frukstansvärt jobbigt stundtals också. ;)

Ja nu vet ni det. hehe ;)
Jag kanske borde skriva ett presentationsinlägg om mig själv för er nya läsare? :)


*bilder fotade i våra gamla stallar*


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0