Onda rygg & kanintankar

Blä vad ont jag har i sidan/ryggen. Kunde knappt ligga ned igår när vi skulle sova. Kunde ligga i ett läge bara. Pratade med 1177 förut iallafall. Hon trodde inte det var njurarna som spökade iallafall. Utan säkert en muskelsträckning. Hoppas det läker snabbt. Inte kul att kånka 10kilo bebis.. Men jag biter ihop. :)

Nyss var älskling hemma och åt lunch. Så härligt att kunna ses en halvtimme under dagen. Lite lyx enligt mig. Jag saknar ju Glenn hela tiden när jag går hemma. Tur Casper uppehåller mig så dagarna går fort iallafall.


Tänk att ta med mig Casper upp i sängen och slå på en film. Vila ryggen lite. Sen ska jag plocka ur & i diskmaskinen samt plocka lite försiktigt här hemma innan hjärtat kommer hem.

Älskling tycker inte jag ska ta kaninungar på Lillan. Han köper mig hellre en till kanin för att slippa allt krångel. :P Men åh.. jag vet inte. Det skulle vara så mysigt.
Har iallafall fått tips om en bur som står i hallsberg. Ser lovande ut på bilderna så skulle vilja och kika på den. :) Inte alltför dyr heller. Jaja, vi får se. Klarar mig fint med de skruttar jag har nu. Men hade varit roligt att avla lite.
Stampe & Lillan är iallafall vårbrunstiga. De springer runt och pippar hela dagarna. ;)

Nu ska jag mysa med min bebis.
Bjuder på en bild från imorse när Casper & jag åt frukost. ;) ♥


Kommentarer
Postat av: Mormor

Gott med gröt Puss till fina Casper med det härliga smilet.

2012-04-19 * 13:38:23
Postat av: Sara - Sebastians mamma & snart lillasyster

Sv: Nej det gör jag inte jätte konstigt.. Som det stog att man skulle söka på, mamma/pappa-bloggar? har även sökt på mamma/pappa bloggar.. :P finns det någon länk du kan skicka? =)

2012-04-19 * 13:48:35
URL: http://saraeedstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förutom en muskelsträckning kan det vara typ överansträngda muskler eller typ "träningsvärk". Det kan låta lite konstigt att träningsvärk kan göra så ont, men ibland kan det bli så. Du kanske har bärt Casper mkt på nått sätt du inte brukar? Eller utfört nått annat arbete på ett visst sätt många gånger?



Även om det gör ont kan du prova att röra dig mycket, det hjälper i längden om det är överansträngda muskler. Ta samtidigt tabletter för att klara av det. Testa ipren + alvedon.



Skulle det vara njurarna skulle det göra ont när du tar på ryggen där njurarna sitter. Dom sitter högre upp än vad man tror, lite skyddat under revbenen. Men då borde du nästan ha feber oxå.



Hoppas du blir bättre snart:)

2012-04-19 * 16:39:17
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar Anonym; Kan det mycket väl vara för feber har jag inte, även om jag inte kan komma på vad jag gjort annorlunda. Det är på den höft jag bär Casper så kanske är som du säger, en överansträngd muskel. Men borde det då göra ont hela tiden? Även i viloläge?



Det gör ont när jag tar på ryggen. Strax nedanför sista revbenet åtåt sidan. Ryser när jag trycker där.

Träningsvärk i alla ära, men jag har aldrig kippat efter luft av smärta föut som berott på träningsvärk.



Men jag hoppas det är muklerna som krånglar. Vill inte ha strul med njurarna. :(

2012-04-19 * 16:50:12
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Sara - Sebastians mamma & väntar lillasyster

Åh, jag hittade den och är med nu tack så hemskt mycket för länken :)!

2012-04-19 * 18:23:35
URL: http://saraeedstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej det kan ju vara vad som helst, men om det skulle vara nått mer njurarna så kan njursten vara möjligt, men det gör nog ändå ondare än du har nu. Men drick mycket om det skulle vara nått sånt för då kan du kissa ut den. Har du testat stickor för urinvägsinfektion? Det kan man ju ha utan att märka ibland, bakterier som vandrar uppåt. Kan då bli njurbäckeninflammation som är allvarligare. Men då brukar man som sagt ha feber..



Men jag tror på musklerna, men har du lika ont om några dagar så sök vårdcentral. Det kan göra ont i viloläge oxå, det beror på att musklerna är spända hela tiden.. Testa värmekudde för att mjuka upp.

2012-04-19 * 22:05:01


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0