Sättpotatis - check!

Nu är jag igång IGEN med mitt trädgårdssnack. Sorry! ;) Men idag har vi äntligen fått tag i de sättpotatissorter vi varit ute efter. :) Eller ja specielt en. :) Vi har köpt hem Rocket, Asterix och King Edward. Kalasbra!
Kan det få bli varmt och gott nu så jag kan få odla? hihi

Både jag och Glenn brinner för detta att odla så mycket man kan själva. Lite självförsörjande liksom. Längtar efter att få frysa in våra egna grönsaker i höst, och att få plocka svamp. Herregud vad jag längtar efter att få fylla frysen med kantareller och skafferiet med trattisar. Aah!

Men ja, nu ska jag lugna ned mig lite. ;)
Har annars haft en händelsefattig dag. Min enda otur var att kaninerna var ute på vift igen. Den senaste veckan har de väl rymt 10ggr eller något så jag börjar bli van. Så dagens rymningsjakt hade nog inte med fredag den trettonde att göra misstänker jag.
Annars så har jag och Casper slöat i sängen mest. Gud vad slö jag är. Ut och gå kvinna! ;)
Plockade också av mina kärleksmums/mockarutor/snoddas, som jag bakade i förrgård, från plåten. Fina va? :) Åh vad jag tycker om att baka. Synd bara att det ska vara så onyttigt. Jag tycker om rollen som bullmamma liksom. :) Visst blev dem fina?

Som sagt på eftermiddagen åkte vi till granngården och köpte potatisen.
När vi kom hem lagade jag mat. Fläskotlett med stekta rotfrukter och svampsås på champinjoner & systers handplockade trattisar. ASGOTT! Munorgasm lätt! hihi
Dock ramlade ugnsluckan isär. What!? Vet inte riktigt vad som hänt, bubbis grejjar med den nu.

Men nu ska jag knata ut och natta mina små fluffiga bollar. Hoppas de är där de ska vara. Annars så vet jag inte riktigt hur jag ska hitta dem. Hm..
Men till er läsare säger jag godnatt, och ja det kommer bli en ny bloggdesign här på bloggen. Inte nöjd med denna. Men ni får stå ut lite till. ;) Edit; Slängde ihop en provisorisk design sålänge. :)


Kommentarer
Postat av: chris

hur kan du inte vara nöjd med denna dsign? :) hur snygg som helst! :O

2012-04-13 * 23:41:55
URL: http://iamanaussie.wordpress.com
Postat av: Emma

Emma, kommer du ihåg när vi gjorde chokladbollar, som vi la in i folie, och skerv konstiga saker på, sen satt vi ute i snön och åt dom och skrattade åt vad varandra fick för något?

Vi har gjort så mycket tillsamans, saknar oss så himla mycket! Stor kram till dig och familjen! <3

2012-04-14 * 01:16:09
URL: http://emmaevaeriksson.blogg.se/
Postat av: Jossie

Åh va gott :) Och roligt att plantera lite själv, det vill jag också göra sen när vi bor i hus ;)

2012-04-14 * 06:05:10
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Teja

Åh vad goda dom såg ut, och bildkvaliten gör det inte bättre! ;p Är uppväxt med massa trädgårdsland som liten, där man kunde gå och riva upp en morot direkt från jorden, eller plocka några sockerärtor och knapra på. Det är SÅ värt det! Ska också ha ett stort land när jag flyttar till gård! =)

2012-04-14 * 09:12:11


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0