Potatissättning

Här var det magert med inlägg idag minsann. ;) Vi har haft en massa annat för oss.
Imorse åkte vi till maxi och veckohandla. Jag hade glömt ica-kortet så fick handla som på den gamla goda tiden utan självscanning. Gud vad träligt det är, och mycket dyrare. Inga rabatter får man ju ta del av. Vi brukar ju ha nästan 100kr i rabatt minst varje vecka. Nej tacka vet jag självscanningen.

När vi kom hem så packade vi såklart in allt här hemma samt åt lunch. Men därefter har vi varit ute i trädgården hela dagen, och vi har fått en hel del gjort.
Jag har städat hos kaninerna samt pysslat med dem. Jag har satt en liten klutt häftmassa i vardera öra på Lillan för att se om jag kan få ned hennes öron som står åt alla håll och kanter. Ibland står dem, ibland ligger dem och ibland både och. ;) Vi får väl se om det går. Hon verkade iallafall inte ett dugg bekymrad över att ha tyngder i öronen.

Sen har vi grejat med trädgårdslandet. På gränsne att det var för blött men vi har lättat upp jorden med kogödsel och sand nu. Vi passade även på att sätta potatisen. Äntligen! :D Slipper vi bara regn några dagar nu kan vi säkert så resten i slutet av nästa vecka. Wiie!
Casper har varit så dutkig och sovit i vagnen hela eftermiddagen, så nu är han hyperpigg. ♥ Idag är han på sitt vanliga glada jag. Härligt!

Ikväll blir jag gräsänkling. Glenn ska åka till lindesberg och hälsa på en kompis några timmar. :)
Jag ska försöka mig på att laga chilikassler tänkte jag. :)
Kanske bloggar lite senare igen också.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ska bli underbart att smaka på färskpotatis direkt från landet.

2012-04-29 * 19:10:51
Postat av: ~ L I N N ~

Veckans blogg vinnarna är nu dragna!

Kika in och se om det blev du, om inte finns en ny chans redan nu! ;-)

-> http://linnhahne.blogg.se/2012/april/veckans-blogg-4.html#comment

2012-04-29 * 19:23:44
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Men jäklar vilket fint potatisland ni gjort! :) Blir inte alls avis, hehe :)

2012-04-30 * 14:47:24
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0