Godnatt

Sista inlägget för idag. Jag & hjärtat ska krypa ned i sängen framför en film. Går ju bara skit på tv i vilket fall som helst. Varför ska alla bra filmer gå på söndagskvällar för? När folk ska upp och jobba dagen efter och inte kan ligga och titta på film halva natten. Idiotiskt.

Vi har ätit gott ikväll iallafall. Stekt norrgården-gris, ungstekta rotfrukter, en fräsch sallad och egengjord aioli. Alltså det är så gott, så det är inget för icke-vitlöksälskare. För man stinker vitlöksodling efteråt. ;) haha Men det är det värt! Aslätt att göra dessutom. Någon som vill ha recept? :) Busenkelt.

Edit; RECEPT AIOLI
Du behöver
1 äggula
1 dl rapsolja
1 vitlökslyfta
Cayennepeppar + salt

Gör så här.
Blanda ihop äggulan, den pressade vitlöken och lite salt och peppar. Tänk på att ta liite cayennepeppar då den är jättestark! Ta fram elvisp och börja vispa smeten. Börja droppa ned oljan försiktigt, och fortsätt så, sedan på slutet kan man låta det rinna försiktigt ned i smeten medan du hela tiden vispar. Fortsätt tills du har en fin och jämn aioli. Klart!
OBS! Alla ingredienser måste vara rumsvarma, annars kan det skära sig. Likaså om du tillsätter oljan för snabbt.
Är man vitlöksälskare som jag kan man gärna ta 1,5vitlöksklyfta. ;)

Men det var allt för mig idag. Godnatt på er alla fina. ♥


Kommentarer
Postat av: L

Men nån gång i veckan då? Tors eller fre passar mig bäst. :) åh kan du inte lägga ut receptet? Räkor+ aioli är ju så himla gott! Vore kul att göra egen aioli

2012-04-28 * 22:21:47
URL: http://luckylady.se
Postat av: L

Gött gött :) men tar du egen bil dit? Ska nämligen hälsa på min farmor och farfar efteråt.. :/ kan höra av mig på ons om vi åker på tors eller fredagen , beror på när min bil blir klar på ons . men båda passar dig? :)

2012-04-29 * 14:45:41
URL: http://luckylady.se
Postat av: Linnéa

Emma, Hur kan du alltid ha så bra fantasi och komma på vad du ska laga för mat? När jag läser är det alltid något nytt. Duktig du är!

2012-05-02 * 07:49:23
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar Linnea: Aw tack :')

2012-05-02 * 09:06:57
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0