Duschade katt igår

Hallå där ute. Vilka ni än må vara. :)
Jag sitter och väntar på lunchtid och Casper sover. Har plockat undan i köket och plockat ur diskmaskinen så nu tänkte jag blogga lite. Hihi vad kul detta med bloggande är. Lite som en drog. Vad man än gör eller fotar så täker man. "Åh det ska jag skriva på bloggen sen". ;) Jag är lite skadad, jag vet. Men så har jag ju ibland nytta av att kunna bläddra tillbaka i månaderna och se när jag gjorde en viss sak också. Dessutom kul!

Sovit som en kratta inatt. Drömt om döda kaniner och grisande spädgrisar. Inte ovanligt att jag sover dåligt när jag är så täppt i näsan. Man får ju ingen luft. >.< Sover med en öppen mun, lika stort som gapet på en blåval känns det som ibland. haha Sexigt värre.

Igår kom katten in och var bokstavligen dränkt i lera?! Vette fan vad han gjort. Från huvud till svans med intorkad lera. Precis som någon doppat honom i ett lerbad. Blev nästan rädd att han blivit påkörd först eller något. Men han hade inga som helst sår eller ömmande punkter. Jättekonstigt.
I vilket fall som helst var det bara att slänga in honom i duschen (under vissa protester) och försöka få honom ren. Han skötte sig riktigt bra efter en stund. Det var ju första gången jag duschade honom. :) Lite sura miner fick jag allt stå ut med under tiden. Han tackade mig inatt genom att pinka inne på babygymmet.. trots en skvätt mjölk som plåster på såren..suck. Så jag har tvättat nu på morgonen samt skurat golv och vädrat.

Nu ska jag pilla lite med bildspelet igen, fram tills Glenn kommer hem på lunch.
I eftermiddag ska jag sitta med behandlingsjournalerna, om Casper tillåter det. Jippe.


Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag vet faktiskt inte om de gör ont, jag var så liten när jag hade dem så jag kommer inte ihåg. Det kanske går att googla ;)



Ja det är skönt att hon kan börja gå ut nu :) eran kisse såg inte ut att trivas så bra med att vara blöt men han blev nog glad när han torkade och var ren kan jag tänka mig :)

2012-04-26 * 12:32:37
URL: http://vixxxxi.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0