Full fart här

Phu nu måste jag lugna ned mig. Jag farit omkring som en studsboll sen tio imorse då hjärtat åkte till jobbet.
Förkylningen är bättre idag. Eller ja, huvudvärken, febern och halsontet är borta. :) Snorig lär man ju vara ett tag i vanlig ordning.

Men som sagt, full fart här hemma idag. Började med att riva ut alla sängkläder, hänga täcke, kuddar osv på vädring. Gick ned och åt frukost och kikade runt lite här.
Gick sen ut och hängde tvätt som Glenn tvättat under morgonen. Fortsatte ut till pannan och tände den samt släppte ut kaninerna och plockade gräs åt dem.

Efter det rensade jag ut alla saker ur farstun, som snickarna ska komma och börja med i veckan har de sagt. Har hela kontoret kvar att rensa också, men tänkte Glenn & jag kunde hjälpas åt med det då det är lite möbler att kånka osv. Tänkte bara ta det värsta nu i eftermiddag.
Så alla saker förutom barnvagn osv åkte ut i drängstugan. Där fick jag syn på alla mina hästsaker som legat i en enda röra sen vi flyttade hit. Så jag tog tag i det och spikade upp hängare för träns, grimmor, grimmskaft osv, samt hängde upp linor för täcken och schabrak mm. packade ihop resten i lådor. Blev jättebra. Lite mer ordning i oordningen. Hihi. Fy tusan vad saker man samlat på sig. Bara häst & sadel som saknas. ;)

Efter det så gick jag in och sorterade upp alla bebiskläder och slängde de flesta i tvätten tillsammans med sängkläderna. De hade nyss gått klart så har hängt ut det med. :)
Jag har också fått upp tygstycket bakom sängen som ska fungera som fondvägg, då en gammal dörr är bakom sängen. Det blev riktigt bra för att vara e sån pass enkel lösning. En bit tyg och häftstift. ;) Får återkomma med bild :)

Återstående på schemat är att bädda med de nya sängkläderna, ta in tvätten och sen åka och handla. Ska också plocka ihop en kasse äpplen till mor. Vi ska nämligen dit imorgon och hälsa på. :) Har ca 2L kantareller som väntar på oss där. Mums nu blir det kantarelltoast!! Vi ska dessutom följa med ut i skogen och leta efter lite mer är tanken. Härligt!

Men nu måste jag verkligen få i mig något att äta,
och ja jag vet att det blev tidernas rörigaste inlägg. ;)
Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh, jag älskar bebiskläder! :D Är det någon som gillar giraffer måntro? ;)

2011-09-18 * 09:58:40
URL: http://vixxxxi.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh vilka söta bebiskläder! Det är ju det mysigaste kläderna som existerar. Och bebisskor! :)

2011-09-18 * 11:10:07
URL: http://www.priiken.blogspot.com


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0