Vecka 38 (37+0)

Jaha nu är vi här. 37 fullt gågna veckor. Nu är bebis färdigbakad. Nu ska bebis bara ligga och jäsa och ha det bra i tre veckor till där inne i magen. Sen får h*n allt komma ut till oss. För vi längtar så!
När tror ni läsare att lill*n tittar ut? :D Kanske borde göra en BF-lista som så många andra gör. :) Det är ju lite roligt!
Gissa datum & kön vettja! :D
Ni får vara anonyma om ni vill. Annars så skriver ni namn och ev. blogglänk så lännkar jag er. :)

Allt är klart här hemma. Blöjor, skötsaker, kläder tvättade. Nu inväntar vi bara kaoset som alla säger ska komma iomed den lilla. Jag väntar med spänning. :)
Eller just ja, en viktig detalj kvar. Bilarna måste in på verkstad och få airbagsen urkopplade.

Jag mår bra i skrivande stund. Ömmande tuttar har jag men annars inget att klaga på. Skulle ju slutat jobba i fredags men kommer jobba lite tillofrån nästa vecka med. Fast kommer börja runt nio istället för sju och kommer inte göra något fyskiskt. Det var mina villkor till chefen. Att jag vill börja nio beror till fullo att jag inte sover så bra. Drömmer också en massa skumt. Allt från kejsarsnitt till kompisar som blir med barn med sprutande tuttar. xD haha
Men kommer bara jobba så mycket som jag orkar. Det har jag lovat mig själv. Så mycket annat att tänka på nu.

Imorgon ska vi in till barmorskan igen. Bara rutinkontroll denna gång. :) Nästan så jag hoppas på att hon inte ska känna bebis läge så jag kan få ännu ett ultraljud. hihi <3
Sen på tisdag är det dags för nästa föräldrargrupp möte. :) Kul!

Det var det jag hade att säga om bebis idag. Vill ni läsa om min graviditetsvecka kan klicka här.
http://se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/37weeks/

Så till helgen då.
Jag & hjärtat har haft en fantastisk helg tillsammans. Som jag nämde igår helt utan krav. Åh ad mysigt vi har det här i vår närkestuga. Igår träffade vi äen Ida på marieberg där vi tog oss en fika och satt och snacka skit några timmar. Jättemysigt! Var så längesen jag träffa Ida så det var verkligen superkul!
Imorse låg åter älgarna ute på fältet och sov, och precis som övriga dagar knatar de in i skogen vid sju någon gång.

Vi gick upp vid halv tio och åt frukost. Sen begav sig älskling till jobbet och hämtade traktorn medan jag skördade grönsakslandet. När han kom hem igen så fräste vi upp alltet med hjälp av traktorn och utökade vårt land. Det blev supersuperbra! Väntar spänt på våren då vi ska få inviga vårt fina bruk. ^^
Smultron & jordgubbsplantor är dock på plats. :)

Nu väntar soffläge för vår del. Blir lite Gustavsson 3tr innan vi ska laga mat. Hemlagad chili con carne idag. Bra till matlådor och dessutom gottigottgott.

Jag kommer bli a med den stationära datorn nu ett tag. Byggarna ska börja med kontoret så vi får packa ned datorerna. Kommer bara ha den bärbara som är väldigt seg. Photoshop kan jag nog glömma. :/ Men men man måste ju inte ha bilder till alla blogginlägg. ;)

Ha det bra allesammans! Glöm inte att gissa på nedkomstdatum nu. :D Datum & kön!
Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Sandra G

8 November och det blir en pojk :)

2011-10-16 * 20:56:47
Postat av: Erika

10 november och tror oxå på en liten kille :)

2011-10-16 * 21:18:26
URL: http://priiken.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Svar; Det får du! :D ska ta några kort någon dag här framöver! :D



Jag tror 11 och en pojk :D

2011-10-16 * 21:35:04
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag tror liten blir tidig! Typ ... 2/11! Och jag gissar på en liten tös! :D

2011-10-16 * 23:26:20
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag tror den 5e och oxå att det blir en liten pojk :)

2011-10-17 * 21:24:43
URL: http://vixxxxi.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Jag gissar på att det kommer en liten John till er den 27 oktober :)

2011-10-17 * 21:33:28
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Lovisa (barndoms granne)

Då gissar jag på den 9/11 och en tjej :)

Hoppas allt går bra:)

Kram

2011-10-19 * 19:16:37
Postat av: Karin

Jag vill gissa på 11/11/11 och det är en pojke. :)

2011-10-19 * 20:55:27
Postat av: emelie

Jag tror att det blir den 8/11 och det blir en liten söt tös! =)



2011-10-19 * 22:11:32
URL: http://dansantakossan.blogg.se/
Postat av: Sofia

7/11 och en liten kille!

2011-10-19 * 22:22:12
Postat av: Erika

Flicka 5/11

:)

2011-10-20 * 09:22:29
URL: http://dalkullanerika.blogg.se/
Postat av: Ida

skitsvårt att gissa ju, men drar väl till med 6/11 en pojke.



:))))

2011-10-20 * 22:54:27


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0