Älgar och höst

Hallå allesammans. Har ni det bra i höstluften. Burr vad det blivit kallt nu om dagarna. :) Imorse fick vi skrapa rutorna på bilarna för första gången. Det kändes konstigt. ;) Kaninerna som ska bo ute i vinter har verkligen satt fart på att byta päls nu.
Någon därute som har ett bra tips på något med mycket B-vitamin att ge dem? Hjälpa till lite med pälssättningen. :)

Det rullar på här hemma.
Igår var vi till spec.mödravården igen. Åter igen kanonfint blodtryck och 0 i äggvita så nu lägger vi ned det här. Så länge jag inte får en +3a eller att blodtrycket skulle bli sämre så ska jag inte behöva åka in mer i onödan. Skönt. :)

PÅ eftermiddagen var det ju dessutom första mötet med föräldrargruppen. 2/5 par dök upp. hehe Barnmmorskan visste inte riktigt vad som hänt de andra, då de sagt att de skulle dyka upp. Jaja, de kommer väl kanske till nästa gång.
Paret som var där var iallafall jättetrevliga och vi hade en mysig kväll tillsammans med mycket prat och tankar.
De hade samma BF som oss så det var ju roligt. ;) De bodde dessutom också här uttåt närkes kil, och han var barnbarn till några jag & min familj känner. ;) Välden är allt bra liten. :)
Det var iallafall mycket mer givande än jag trodde. Dessutom var familjecentret där kanonmysigt! Hoppas jag kan hitta någon att hänga där med sen när bebis är född.

Ja, och jobbt rullar på. Sitter väl till 90% med papper nu bara. Hade ju bestämt mig för att gå hem på fredag, men chefen bönade och bad om att jag skulle jobba lite nästa vecka med. ;) Jag är för snäll! fast då kommer jag inte jobba något fysiskt, och jobbar från 09:00 någonting så länge jag orkar. En dag i taget. Jag ska ju gå med den nya tjejen en del nu, få in henne i våra rutiner osv. Det blir nog bra. :)

Igår hade vi besök av älgar, från det ena till det andra. :) Såg dem tidigt på morgonen runt 07:00 och sedan på kvällen när jag skulle släcka gårdslampan så stod de precis utanför huset. xD Blev lika förskräckta båda två hihi.
De stod och titta på oss en bra stund medan vi pratade med dem. Sen lufsade de iväg igen. :) Häftigt! 

Men nu ska jag gå och laga mat. Hoppas hinna klart till halv åtta så det är dags att sätta fart! Senare ikväll är det Bonde söker fru. Wiie! Då ska jag mysa ned mig i soffan med min egna bonde. Kärlek till honom. <3 
Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag hade mina två kaniner ute i vintras och dom klarade sig bra helt "naturligt" men pälssättningen :) alltså jag gav dom inget extra kost tillskott. Sen såg jag till så att dom hade fri tillgång på fint hö ofruset vatten och pellets :) Fick byta vatten tre ggr dagligen när det var som kallast, sen fick de även morötter, äpplen och ibland lite sallad! Hoppas att dina kaniner ska klara sig lika bra som mina gjorde! :D Kram till er och bebisen som snart kommer!

2011-10-13 * 18:02:19
URL: http://norderphotography.blogg.se/
Postat av: Emma | Blivande mamma BF 6nov

Svar: Häligt! Tack för tipsen. :) Dock så gör jag så redan. Har haft kaniner ute förr vintertid. ^^ Men man vill ju göra allt för sina små. :)

2011-10-13 * 19:45:53
Postat av: Emma | Blivande mamma BF 6nov

Kram tillbaka föresten! :D

2011-10-13 * 19:46:47


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0