Sovande bebis och hungrig mamma

Äntligen har jag fått lilleman att somna. Varit pigg som en mört i flera timmar nu. (Inte van med detta fenomen ännu) ;) Jag har inte fått i mig någon frukost ännu och är hungrig som en varg! Håller på med mat just nu. :) Gott!

Igår var vi till bvc på viktkontroll, och jisses vad han växt. Gått upp 420g på inte ens en vecka och växt 3cm. Vår stora kille. <3 Så skönt att det vänt ordentligt nu.
Fick åter igen sitta och prata av mig angående amningen. Jag är såå nära att ge upp, men fick lova att kämpa lite till. Så igår fick jag ett oxytocinspray att spruta i näsan innan amning. Tycker inte det haft någon direkt effekt. Dumma kropp.. :( Men men Casper mår bra, det är ju huvudsaken.

Igår hämtade jag & älskling hem en halv gris via jobbet. Styckad och klar. :) Så nu har vi frysboxen full med kotletter, bacon och.. grisfötter. :S Urk.. ska höra mig för om någon vill ha det sistnämda.
Härligt att äta kött som man vet vart det kommer ifrån. :) Dessutom jag som haft hand om den de första veckorna i dess liv. ;)

Idag så är älskling på kurs. Kurs om Greppa näringen. Han var inte direkt peppad. ;) Hihi jag är inte avis!
Ikväll ska vi försöka möblera lite i det nya kontoret/gästrummet. Så kul!

Nej nu ska jag slutföra lunchen. Sen äta!
Ha det gott.


Kommentarer
Postat av: Lilja

Jag tycker att du skall ta det lugnt med amning. Som tur så finns det mjölkersättning och Casper verkar klara sig utmärkt på det, han växer och blir starkare! Var inte så hård mot dig själv och din kropp. Din kropp är underbar tänk bara på vad den har lyckats att åstadkomma? Jag tror att du är stressad över att amning inte kommer igång och då blir du ännu mer stressad över att att du är redan stressad, det blir liksom en ond cirkel, du måste bryta loss ur den på något sätt. Ta hand om din fina son, men glöm inte bort om dig själv och dina behov!:)

2011-11-22 * 12:51:18
URL: http://varaandetag.blogspot.com
Postat av: M

Så himla söt liten kille! :)

2011-11-22 * 15:02:58
Postat av: Lovisa

Så himla fin liten kille! :'D

2011-11-25 * 21:30:25
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0