Skorvig unge

Slänger in ett liten inlägg innan jag och min lilla familj ska krypa ned i säng. För imorgon ska jag och Casper åka hem till mormor och morfar och samtidigt lämna in bilen på Garaget, så hon får vintertassar på sig under dagen. Ska bli mysigt och komma hem och prata lite med mina älskade föräldrar. Älskar er. <3

Vi misstänker här hemma att lille Casper har fått skorv. Pratat med mamma och en sköterska på 1177 och de tycker det stämmer in. Liksaså när jag läser om det och ser bilder tror jag det kan stämma. Äen om han inte verkar ha så grov skorv isåfall. Fick inte tag i BVC då deras telefontider var slut. Suck. Så jag får avakta tills imorgon. Casper verkar inte må dåligt iallafall. :) Vi smörjer och håller rent så länge enligt råd. :)
Det ser i vilket fall som helst inget roligt ut. Hela huvudet fult med utslag. <3

Igentligen skulle vi ha träffat Sandra & hennes söta Ludwig imorgon, men det var imorgon vi fick tid för bilen så det sket sig. :( Förhoppningsvis kan i få till en träff onsdag förmiddag innan vi ska in till socialförvaltningen och underteckna Glenns faderskap. (Vilket vi fick påminnelse om. Hade helt glömt bort det brevet som vi fick några dagar efter att Casper kommit till världen. Fy på mig!)
På torsdag ska vi till BVC igen på läkarkontroll. :) Full rulle denna vecka med andra ord innan vi drar söderut!

Men nu måste jag dona klart här hemma. Ska plocka unda efter kvällsmaten, mata katten, ta in kaninerna och natta bebis innan jag ska gosa ned mig hos älsklingen min.

En fråga till er mammor.
Hur fick ni in att få bebis att sova själv i spjärsängen?
Vi har det lite kämpigt med det och skulle gärna ta emot tips!

Ha det gott!
// Emma


Kommentarer
Postat av: M

Oh, så jättesöt bild! :)

2011-11-29 * 12:26:05
Postat av: caroline

skorv är ju asolut ingen fara om han har.. wilda har massor i huudet och det ser mest ut som mjöll.. men däremot fick hon skorven sm gick över till svamp ia nsiktet så ha lite koll runt ögonbrbynen..



vår tjej sover inte i spälsängne.. endast några kort halvtimmar på dagen men bsolut inte på nätterna.. dels för att hon inte ser en och hon vill ha mycket närhet.. så kan inte riktigt svara på det :D hehe

2011-11-29 * 19:26:53
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: Julle

Min Benjamin sov i sängen i ca en månad, för han somnade som bäst om jag låg ned å ammade, flyttade man på honom så vaknade han. Men nu har han sovit i sin egen säng flera dagar irad. Nu gör jag så att jag har honom invirad i en filt och så ammar jag tills han somnar. Låter honom somna in en stund, sen flyttar jag honom till sängen, tack vare filten känner han inte värmeskillnaden å vaknar av den. Eller så kan man värma en vetekudde och ha i sängen en stund innan så att det känns varmt och gott när man lägger ner dem.

Han verkar ialla fall inte rädd å ensam när han vaknar sen, han ligger å knorrar tills jag plockar upp honom (om han inte får vänta för länge förståss)

2011-11-29 * 22:33:12
URL: http://julles.bloggspace.se
Postat av: Caroline- Mamma till Wilda

När det blviit som en klump i ansiktet och sen är det som rött under skorven.. men lätt att behandla.. du har ingen bättre bild? om det bara är som prickar/bitar är det nog bara vanligt skorv =)

2011-11-30 * 16:29:18
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: Jossie

Det där med att sova själv kom lite av sig själv här hemma, när han var redo. Vi försökte lägga honom själv men han behövde vår närhet (likaså nu) och det är något jag "lärt" mig nu, att lyssna på sitt barn och det är inte hela världen om inte barnet sover själv direkt från början. Sen har många svårt att få plats i sängen eller att kunna sova men för oss funkar det iaf bra (och vi har 140 säng).

2011-12-03 * 05:32:04
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0