Så frustrerande

Dagarna rullar på. På onsadag blir Casper liten två veckor gammal. Vårat lilla hjärta. <3
Vi är så lyckliga här hemma. Älskar min lilla familj.

Börjar få lite kläm på allt nu, även om det såklart är jobbigt stundtals. Fast jag måste erkänna att jag börjar bli lite nervös för att vara ensam hemma med Casper sen när älskling ska börja jobba. Tur han har nära hem!
Eftersom min mjölk inte vill rinna till ordentligt så har vi börjat ge ersättning på flaska nu. Kämpar mot tankarna att känna mig som en dålig mamma. :( Suck.. Det är så frustrerande att inte kunna ge det sitt barn behöver så som det förväntas att man ska kunna som mamma.. :(

Sen kan jag ju meddela att de nästan är klara med renoveringen här hemma. ;) Bara småpill kvar här inne i princip. Lovade att det ska vara klart denna vecka. Men det har vi ju hört förut. haha.

Sen har vi nu ikväll sålt akvariumet. Så skönt! Haft noll energi för det allt för länge nu. Så nu är det äntligen borta.
Då det stått i köket  har det stått i vägen för en välbehövlig ommålning. Vårat kök är typ .. senapsgult. Så fruktansvärt fult! Så det ska vi ändra på. ;)

Innan jag avslutar detta inlägg vill jag skänka några ord till min fantastiska sambo som ställer upp med allt här hemma och hjälper mig på alla sätt och vis. Älskar dig så otroligt mycket. Att få dela allt det här med dig är det absolut bästa som hänt mig. Tack för att jag får vara din. <3

Nu ska jag pussa lite på vår son, och sen laga mat till oss stora klunsar.


Kommentarer
Postat av: Malin "Råttan" :D

Ni är så otroligt söta gumman! Du vet att du är inte en dålig mamma <3 Många har sådär så du ska inte känna något dåligt med det :)

2011-11-15 * 08:13:01
Postat av: Elliotts mamma

Känn ingen skuld i att du inte kan amma. Är ju inte ditt fel att mjölken inte rinner till.. Är man i din situation så har man förståelse för det. Finns ju de kvinnor som inte ens vill prova att amma av de sämsta ursäkterna man kan komma på.. Klart att du är en bra mamma Emma. :) Och första tiden ensam med bebisen är lite nervig, men man klarar det. ^^

2011-11-15 * 09:10:15
Postat av: Anonym

har du prvoat nässpray för bröstmjölken? fråga din bm eller på bvc : )

2011-11-15 * 13:26:55
Postat av: Veronica

Hej! Vet precis hur du känner. Min son är 2 dagar äldre än din, och han är underbar. Men vi hade problem med mjölken på BB så han fick ersättning på flaska och vi fick börja använda amningsnapp för att han inte tar tag i vårtan och vårtgården. Nu vill han inte suga på amningsnappen heller. Igår började vi ge ersättning kombinerat med pumpad bröstmjölk. Och jag känner mig som en usel mamma! Min sambo påminner mig hela tiden om att det inte är mitt fel att han inte tar bröstet, sonen är även lite för snäll/mesig enligt BVC. Han ger upp om det inte kommer mat direkt. Sambon påminner mig att jag är viktigast i sonens liv, med eller utan bröst. Han är tryggast hos mig, han känner mig bäst efter våra 9 månader tillsammans. Och det är så klart likadant för dig! Du är nummer1. Och ska jag vara ärlig känner jag mig närmare Sixten när jag ger honom flaska. Vi har ögonkontakt och sitter och pratar med varandra. Dessutom går det ingen nöd på honom för att han får ersättning, hade dom inte varit bra hade dom inte funnits i butikerna ;). Du är en toppenmamma för att du bryr dig om din son och vill hans bästa. Amning gör ingen till en bättre mamma. Kom ihåg det! :)

2011-11-16 * 15:02:21
URL: http://veronicamaria.blogg.se/
Postat av: Amanda - En blogg med smycken och konst av glas

vilken mysbild ^^ Grattis igen sötnos!

Jag funderar på att jobba fram smycken med glas till för mammor och pappor :) med tags med barnens namn osv.

intresserad av att få första jag gör ifall ja får ihop de? i grattispresent :)

puss

2011-11-19 * 15:28:06
URL: http://aspdesign.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0