Vecka 16 (15+0)

Oj vad dagarna går. Har det så mysigt här hemma att datorn står avstängd större delen av kvällen. Vi fixar & donar samt lagar mat. Idag blev det stekt potatis, grillat kött, en sommarsallad samt vitlöksbröd. Mums, är nog inte bara bebis som får magen att växa. ;) Hihi

Går bra på jobbet. Syftar då mest på grisningen. Jävlar vad fina kullar det är. Så himla roligt att jobba med. Hoppas vi slipper diarré och skit. Då blir detta en toppenomgång!
Satt med papper hela eftermiddag, tillsammans med Annsofi som är våran ena rådgivare. Lite rörigt med nya listor och saker som ska göras. Men vi är en bit på väg iallafall.
Hon & Naders har visst bestämt att jag ska iväg på några ERFAkurstillfällen nu och framåt till hösten. Blir säkert jättebra och intressant. Man kan aldrig lära sig för mycket om smågrisproduktion.
Lilla grisen Doris lever fortfarande. Hon bor numera på kontoret tills jag övertalat älskling om att hon är jättejättesöt och borde få bo hos oss ett tag. ;)

Sen är jag lite orolig för stampe. Han börjar ju bli till åren och han har magrat av så. Inte bra.. även om han är jättepigg och glad så känns det som han inte lever ett år till. Hm.. vi får väl se. Får väl ta en kull kaninungar på lillan sen. ;) Tror ni Glenn går med på såna galenskaper? ;) hihi

Jaja, går iallafall in i vecka 16 idag. Tiden bara rusar förbi. Jag kommer väl ha en liten söt skrikande bebis i famnen innan jag ens hinner fatta vad som händer. hihi älskade snutt. Hoppas du har det fint i magen!
Nu ska vi ha kvällsfika. Jag har bakat rabarberpaj. :)

// Emma

Barnet

Fostret är nu en liten minibebis som du skulle kunna hålla i en hand. Navelsträngens fäste flyttar ned på barnets mage för att hamna på rätt plats. Fingrar och tår är tydliga. Barnet är cirka 11 centimeter och väger cirka 80 gram.

Mamma

Några få kvinnor, framför allt omföderskor börjar känna sparkar redan nu, men det kan också dröja flera veckor till. De känns som ett sprattlande grodyngel och kan lätt blandas ihop med gaser och tarmrörelser. Stanna upp och känn efter och lär känna barnets rörelser. De blir mer och mer tydliga. Din kropp fortsätter växa och midjan försvinner mer och mer. Ditt hjärta pumpar runt en större blodmängd än vanligt vilket kan göra att du lätt blir andfådd.

Egna ord

Mår jättebra. Känner inte av någon foglossning längre? Knappt trött.
Men jag kissar hela tiden! Panik på morgonen framför allt. Herregud får nästen slänga mig nedför trappen med risk för att blåsan annars sprängs. ;) Haha
Sen en hel del hormoner. Blir lätt irriterad och ledsen. Men men så kan det vara.
Känner mig annars fet och ful.. ge mig en bebismage!


Kommentarer
Postat av: Jossie

Hehe känner igen den där känslan om att man ville att bebismagen skulle komma, men snart så :)

2011-05-13 * 08:27:28
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0