2 maj

Hallå där!
Sitter hemma i kumla & väntar på hjärtat som  ännu en dag fått jobba över.
Är svintrött då vi råkade somna i soffan igår kväll, och inte kom i säng ordentligt fören halv två någon gång. Inte okej! Man blir ju helt störd i huvudet när sömnen blir avbruten sådär. Hm.. får vli en tidig sänggång ikväll med andra ord.

Gått hyffsat på jobbet. En ny tjej som börjat hos oss. Så samtidigt som jag ska lära henne alla rutiner ska jag sköta allt annat. ;) Men det blir bra så småningom :) Jag har ju iallafall fina smågrisar i BB! :D
Nu är det dessutom bara en vecka kvar till avvänjningen i gamla BB. Sen inga mer grisar där! Så himla skönt. Kommer inte sakna det ett dugg. :)

Igår så var jag & hjärtat vid huset hela eftermiddagen för att fixa lite. Vi tog äntligen tag i att gräva vårat grönsaksland. Eller ja vi tog bara halva, för fy tusan vad hård och slitigt det var. Lerjord är fan inte att leka med! Helt förstörd i händerna idag efter allt hackande! Kunde knappt räta på alla leder imorse. Grinade mer eller mindre av smärta när jag skulle försöka raka skit. Tur de mjukade upp sig efter några timmars slit. Buhu för mig.
Lider dessutom fortfarande av foglossningen.. vaggar fram efter en dag på jobbet. :( Ont ont ont..

Men jag mår bra för övrigt. Även om det bara låter som det är skit med mig. ;) Magen har satt fart och växa nu. Tillomed Glenn har vågat erkänna det. ;) Om några veckor kan vi nog känna våran skatt. <3 Längtar till RUL!

Nästa helg ska vi dessutom flytta helt som det ser ut nu! Underbart!! Glenns mamma & bror ska komma upp och hjälpa oss. :) Hoppas vi kan bjuda på grillning som tack för hjälpen då. :)
Det kommer bli så bra!

Hade för övrigt en mysig valborg med älskling. Jobbade ju, men vi fick mycket tid tillsammans iallafall. Skönt att vårburket är så gott som klart nu. :) Snart får vi normala kvällar. ^^
// Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0