18 maj

Haha, jag blir så full i skratt.
Fick en kommentar från någon annonym om att hon kommit på att jag är Emils ex, att hon läste våra båda bloggar och bla bla bla. Tittar in på Emils tjejs blogg och hittar där en kommentar:

"Hej Linnéa jag har nyss listat ut att din pojkväns ex är hon nikoba. haha hoppas allt går bra för dej din bäbis mage är så grymt fin inte alls stor för att vara i v 31 ju hon hans ex måste ju handla om avundsjuka eller nått sånt ju haha hon är ju bara fet nu!"

Där Linnéa svarat ganska försvarande om att man kan få mage tidigt osv, men också med saker som att man inte borde lägga upp magbilder så tidigt pga risker mm. So what? Får jag missfall så vill jag kunna skriva om det? Det är inget jag skulle skämmas över alls. Det kan gå fel, ända till födseln. Alla tycker vi olika, och detta är mitt val.
Jag är stolt över att vara gravid, och är så otroligt lycklig över att det blev med Glenn. Visst vi skulle ha väntat, men vårat kärleksbarn var inte planerat för fem öre. Så är det, det bara blev. Och det kommer bli så bra.

De tror ju också att jag skulle vara svartsjuk på vad de har? Herregud, hur gamla är ni? Går ni seriöst runt och jämför era förhållanden med andra? Det är ju sjukt. Jag ägnar inte en tanke åt Emil och Linnéa. Vad dem gör är ju deras liv, och jag lever mitt liv. Och vet ni vad, jag har aldrig mått bättre! Så varför skulle jag vilja ha något annorlunda? Skulle inte vilja ha tillbaka mitt och Emils liv för fem öre, och det står jag för. :)

Men om nu andra tycker det är roligt att dra slutsatser om hur fet man är, eller varför man skaffar barn, att man är avundsjuk på sina ex och bla bla bla så fine. Jag är tillräckligt stark för att inte bry mig. ;) För jag har världens finaste karl, vi bor i hus på landet, har mina älskade djur, jag har fast jobb, bra ekonomi, och vi väntar barn. Allt annat är oväsentligt för min del. Så enjoy! :D Jag väljer att leva istället!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Linda

Bra skrivet! Håller med dig

2011-05-18 * 19:26:36
URL: http://Luckylady.se
Postat av: LizaFisa

Å herreguuuud att folk orkar!? Men det betyder väl vilket meningsfullt liv hon lever! =) Njut av din graviditet å visa din 16 veckors mage! Det är ju det finaste att visa hela världen sin kärlek å sin vackra bebismage! Go girl!! och Lycka till i all framtid!

Kram Liza

2011-05-18 * 20:32:58
URL: http://gruvprinsessan.blogspot.com
Postat av: Sabrina

Det är bra Emma! Jag håller med dig till 100%. Jag tycker det är så spännande att läsa om hur du har det och jag önskar dig all lycka med nya huset o den kommande lilla sötnosen! Ser fram emot att läsa mer! Lycka till o ha det bäst!



Massor med kramar från en gammal skolkamrat!

2011-05-18 * 20:55:21
Postat av: Carro

Så här svara Linnea Till den där bruden!

Hej mims ?! tackar takar kan jag väl börja med det är så himla mysigt längtar så efter bebisen!.Jasså det har du ,det stämmer rätt bra jag vet inte om jag kan kalla det avundsjuka dom kanske ville ha barn och gjorde som mig och emil och skaffa ett haha!. sen om man skaffar barn för rätt anledning kan jag inte svar på utan det får du nog ta med henne då! Asså fet och fet kanske man inte kan kalla det fet som i gravid i sånna fall, på vissa börjar det synsas tidigt och alla vill skymta med det tidigt på mig börjadet det inte synas förns v 20 typ och gick ut med det efter ultraljudet och strax innan jag fick operera mig..sen hade man några vänner som skvallra med men det är sånt man tyvär får ta! . Ta det inte personligt men jag skulle då aldrig börja lägga ut mag bilder redan nu om jag var tidigt gången med tanke på riskerna men men det är bara jag :)



haha måste faktis säga att Linnea är rätt försvarande och på pekar inget om att du gör fel eller nått emma hon säger ju bara som hon tycler och sääger även att du inte ska ta illa upp över att hon aldrig skulle våga lägga upp mag bilder rätt tidigt jag förstår henne hur hon tänker och är jäkligt smart gjort av henne men samtidit så förstår jag ju dej att man är jätte glad över att man är gravid tycker det är sjukt modigt av dej att redan nu lagt upp bilder :)



2011-05-18 * 21:50:41
Postat av: Elin L

Det är bra att du är stark =) Du ska njuta av din graviditet :) Känns bara lite konstigt att många får barn nu... Men det är upp till var och en så bry dig inte om henne... Du har ett toppen liv och var glad över det =) Man ska ödsla sin energi på det som är viktig i ens liv. Det andra kan man strunta i =)

2011-05-18 * 22:21:12
Postat av: Emma | Nikoba

Svar: Det var därför jag skrev att hon förvarade saken med att magen kan komma tidigt.

Tycker bara att det var onödigt att dra upp att jag "lagt upp för tidigt. De flesta jag känner har gått ut med sin graviditet efter vecka 12 när risken för missfall avtar. Sen är det ju såklart upp till var och än.

men men, som sagt jag orkar inte tjafsa. Bara en onödig sak att ödsla energi på.

Det var det med svartsjuka jag ragerade på. Men främst på den där mims, som troligen inte känner mig över huvud taget.

2011-05-18 * 22:24:37
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej det var ju rätt kul att läsa allt detta över allt både på din och min sjuk brud föresten det du ser på min blogg det du har läst är bar ett av 3 inlägg hon sicka mig och satt och påstog att du var avudsjuk och grejjer tänker inte gå in på mer det är därför det står om att jag inte kan kalla det avundsjuka asså det är menat på ett snällt sätt allt i hoppa mot dej. det jag kan förstå att du blev irriterad på är det sista jag skrev men det där med att jag inte skulle tänka mig och lägga uppbilderna så tidigt men det är /var för att jag är lite fegis av mig och var jätte rädd att det skulle hända nått. sen att jag får ut för mer en vad jag bör få är ju en annan sak tänkte bara så du förstog mer att det inte var dumt från min sida !

2011-05-18 * 22:26:36
URL: http://liveyourlifetoday


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0