10 maj

Nej nu är det dags för ett inlägg. Har ju faktiskt haft bredband sen i söndags men har inte haft tid eller ork för att blogga. Väldigt mycket på jobbet just nu och jag känner mig så trött hela tiden. Men jag älskar nya huset. Jag känne rmig jätte huslig och lagar mat,  tvättar och hänger tvätt helt frivilligt. ^^ Älskar mitt nya kök och har tagit på mig rollen som kock här hemma. ;) I söndags blev det hemlagad pyttipanna med ägg, igår en gudomligt god kycklinggryta med ris och idag en torskgryta med vitlöksbröd. Mums! Har slutat gå efter recept och provar mig fram istället. Mycket roligare. :)
Kom ju en "fiskbil" in på gårdplanen igår som sålde fisk, vi var bara tvugna att köpa lite. ;)

Vi är inte helt i ordning ännu här hemma, men vi knatar på. Älskling har haft bekymmer på jobbet med div foderstopp osv så han har fått jobba över en del. Klockan är nu över tio och han är inte hemma. :( Var hemma och åt en sväng förut men var tvungen att sticka igen. Hoppas han kommer hem snart. Saknar mitt hjärta. <3
Men som sagt, vi tar en sak i taget här hemma. Just nu är vi iordning så pass att man åtminstonde kan bo här. :)

Smirre trivs kalas här. Fått stryk av en katt som går här på gården men jag hoppas de ska göra upp så småningom. Smirre går omkring här som han bott här i tio år. Så dutkig så min lillkille. Släpptes ut redan tredje dagen och han visste direkt vart han hörde hemma. Myskatt. <3

Ja mycket mer än det har väl inte hänt. Jo, jag var ju till örsta i lördags en snabbis och fotade Johanna & Coleen som tävlade. Fick inga bra bilder alls. ;) Bättre lycka nästa gång! hihi

Men nu ska jag natta djuren och sen gå och lägga mig. Sååå trött.
Hoppas alla där ute mår bra. :)

// Emma


Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att höra lite från dig!! Mycket uppdatering vill jag ha nu om allt nu när jag inte är hemma!!! Och en massa bilder i och runt huset !! :D

2011-05-11 * 15:19:34
URL: http://emmaevaeriksson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Va kul Emma! Ni verkar ju har det hur mysigt som helst! Lycka till framöver!! :) Och förresten, hoppas magen mår bra också!!

2011-05-11 * 21:21:29
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Anne-Louise Björling

Hej Emma! Åh skulle så gärna vilja hämta hem Lillan och Stampe! Hör av dig snarast! Kram Anne-Louise och Saga

2011-05-12 * 13:03:59
Postat av: the flintgirl

Vilka djur följde med i flytten? :)

2011-05-12 * 20:25:22
URL: http://theflintgirl.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0