19 juni

Åh får skynda mig att kasta in ett inlägg! Älskling står och grillar och strax ska vi ha myskväll framför tv'n.
Men måste ju faktiskt skriva att idag har jag nått mittpunkten på vår graviditet. Jag har idag gått 20 fulla veckor och har alltså 20veckor kvar. :) Det firades med extremt ont i magen! Kramp och mensliknande smärtor i flera timmar. Försvann inte fören jag la mig ned i sängen och vilade någon timme med en bra film & massa godis. hihi. Konstigt.
Men säkert ingen fara, får prata med barnmorskan om det. Men vad jag förstått på dierse. hemsidor är det absolut inget konstigt med olika smärtor i andra trimestern. Så länge man inte har konstiga flytningar eller blod. Vilket jag inte har. :) Dessutom har ungen farit runt och gjort sig påmind större delen av dagen. ;)

Så ja, min dag blev inte som jag trodde. Mest vilat eller suttit här. Lagade lite mat vid lunch. Det blev så enkelt som falukorv & stuvade makaroner idag. Enkelt men gott! Vi lyxar ju till det lite nu på kvällen istället. :)
Har dessutom köpt en liter jordgubar att smaska på! Mums! Snart är de perfekta! Jag är lite smått beroende av dessa röda sommarskatter. hihi
Nu på kvällen for vi iväg till adolfsberg för att hämta dne nya kaninburen. Sjukt fin och i jättebra skick! Kostade förra året 1100kr och var då ny, jag fick den plus en helt oanvänd transportbur för 400kr. Vadå bra köp? Supernöjd, vilket även kaninerna verkar vara! Älskling & jag är så stolta över våran inhägnad. :D Som kostat oss mindre än 600kr att göra!
Kaninerna har redan lärt sig att använda rampen. :) De skuttar upp och ned som tokar. hihi så söta.

Men nu ropar gullet att maten är klar så ska fortsätta duka här uppe i vardagsrummet. Lite beröm till mig som kommit igång och blogga igen va va va? :D
// Emma


Kommentarer
Postat av: Geronim

Antar att ni har kaninerna instängda i buren på kvällen/natten?

Väldigt vanligt att rovdjur annars kommer och tar sig in i buren och tar kaninerna någon dag, räv, lo och rovfåglar finns det ju endel av ;)

Hade själv en rovfågel som gav sig på mina lösgående höns mitt på dan, den han ta död på 2 stycken innan jag lyckades sjasa iväg den :(



Och jag är inte alls avis på er lyxiga kanin bur, nej då, hyr du kanske ut din gubbe för att bygga såna? ;)

2011-06-19 * 22:35:23
URL: http://geronim.blogg.se/
Postat av: Emma, blivande mamma | Nikoba

Svar: Jo självklart stänger vi in dem. ;) Även om vi inte är hemma på hela dagen. Därför vi har en "bur" liksom :)



haha jag får fråga ;)

2011-06-19 * 23:07:31
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Så kul att du kommit igång med bloggandet igen :D

Och magen växer :') <3

2011-06-20 * 13:01:54
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0