17 juni

Nu får det vara nog med tysnaden på dne här bloggen. Suck, blir så trött på mig själv för att jag inte bloggar. Kommer säkert att sitta och muttra över mig själv om ett år när jag får ett sånt där infall att bläddra tillbaks i bloggen och se vad jag gjorde i dåtiden. Inte så lätt om man inte uppdaterar sin lilla dagbok. Inte sant?

Jaja, jag är ledig idag eftersom jag jobbade helg. Har sovit ut, och legat och tittat på film hela förmiddagen med regnet smattrande mot fönsterutorna. Hade vart fulländat om min älskade också kunnat vara ledig och gjort mig sällskap under vårat fluffiga täcke i våran underbara säng. Jag längtar så tills han kommer hem ikväll!

Då ska vi styra bilen till granngården och köpa några set med kompostgaller till kanininhägnaden vi håller på att bygga till kaninerna. :) Är ju på jakt efter en utebur som ska stå i den så man bara kan öppna buren så får de vara ute så mycket de vill. Älskling är så duktig och hjälper mig. :)
Det blir också en tur till kumla för att hämta det allra sista i lägeheten. Nu är den färdigstädad och klar för besiktning som är om några veckor. Tusen tack till familjen som hjälp oss att få den städad & fixad! Det betyder verkligen jättemycket! Ska bli så himla skönt att lämna den bakom sig, samt slippa två hyror. ;)

Här hemma är det så bra så. Vi trivs fantastiskt bra här i närkes kil med rådjur utanför köksfönstret och en underbar natur. Vi väntar spänt på snickarna som ska komma och renovera det sista så vi kan göra klart allt i huset. De verkar lite sega. Suck! Kommer vänta med bilder på/i huset tills vi känner oss klara ;) Vet att några väntar. hihi

Magen & jag mår jättebra. Inne i vecka 20 nu och de sista dagarna har magen kommit på allvar. Måste vara magmuskelaturen som gett med sig nu, för poff så hade jag en mage! Tror också jag fått de första sammandragningarna. Eller ja, något är det iallafall. Magen blir stenhård och det drar i hela bäckenbenet! Vaknade flera gånger inatt av att det var väldigt obekvämt, men det gör absolut inge ont. Pratade nyss med mamma och hon hade likadant när hon väntande barn och väldigt tidigt som jag. Kan man ens få det så tidigt? Jag som knappt känner ungen än. ;) Men har börjat känna lite buffar nu senaste dagarna tror jag. :) Verkar vara en lugn bebis vi har, än så länge. Kanske brås på far sin. hihi

Smirre & jag har en glad nyhet att dela med oss. Smirre har blivit pappa åt fem små underverk. 13/6 förlöste Idas vackra Aska fem små friska kattungar. Alla silverfärgade. Var och tittade på dme härom dagen och de var så fina! Hoppas alla klarar sig nu. Aska verkar vara en supermamma! :) Blir nog världens goaste katter det där.

Hm låt se vad har hänt mer? Jo men gud, bror har ju tagir studenten! För en vecka sen stod i stekande sol i Hallsberg och vinkade ut honom. Han var så stilig så. Likaså min karln. hihi <3
Det var mottagning hemma hos mamma & pappa med släkt och vänner. Brorsan fick en resa till New york med syster Åsa och visste knappt vart han skulle ta vägen av lycka. :) Så roligt för honom!

Det var väl en liten lagom uppdatering. Tycker ni att jag ska få ändan ur vagnen och göra en ny design? :)
Ha det toppen allesammans!

// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Nej men ååh! Magen börjar verkligen synas nu :D <3 Gud så mysigt!

2011-06-17 * 15:28:36
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Ida

Härlig update!!! fortsätt så :))

2011-06-17 * 15:29:54
Postat av: Emma, blivande mamma | Nikoba

Svar Lovisa: hihi ja eller hur :'D <3

Svar Ida: Go Emma, eller vadå? ;) När ska vi få ording på din blogg då? :D

2011-06-17 * 15:38:02
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Emma, blivande mamma | Nikoba

Svar Lovisa: hihi ja eller hur :'D <3

Svar Ida: Go Emma, eller vadå? ;) När ska vi få ording på din blogg då? :D

2011-06-17 * 15:38:06
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Titta vilken fin mage!!!!



Och grattis till Emil!

2011-06-17 * 16:22:16
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Emma, blivande mamma | Nikoba

Svar Agnes: Hihi Ja :D

Ska hälsa honom det! :)

2011-06-17 * 17:09:39
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Åh vilken mysig header! Och superfin bebismage du fått! :D Hyr ni huset eller har ni köpt det?

2011-06-17 * 23:25:45
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0