Hemma igen

Sådär nu är vi hemma igen. :)
Vi kom igentligen hem igår men då var jag för trött för att blogga. Somnade tidigt. :)

Vi har iallafall haft det supermysigt!
På ägen till dalarna i onsdags så hade vi picknick vid en sjö. Har ni smakat marabous nya cockies? HUR GODA SOM HELST!
Strax innan mora svängde vi av mot nynäs och tittade på dalahästtillverkning. Ett måste när man besöker dalarna ju. ;) Såklart köpte vi med oss röd pålle hem. hihi ^^

I torsdags hade vi grymt tur med vädret och kunde tillomed bada i siljan och lägga oss och sola i några timmar, allt efter att vi vart och strosat runt i orsa björnpark.  Vilket var varmt, svettigt och tungt som gravid. ;) För er som inte varit där så kan jag berätta att det är väldigt kuperat. Anläggningen är byggd som på ett berg. Så jag och älskling fick pusta en hel del. Speciellt uppför "tigerberget". Hihi men det var verkligen supermysigt och i fick se alla djur utanom järven.

På källen sen skulle vi ut och käka. Kvällen innan gjorde vi en jätteflopp och åt på strandrasturangen på orsa camping. DONT GO THERE! Det var hemskt. Jättedålig (!!!) service och maten var halfabrikat alltihop. Allt detta kostade dessutom skjortan. Inte värt en spänn! Uscha.. Ett norskt par bredvid oss skällde ut personalen efter att ha väntat på sina hamburgare hur länge som helst. Även jag tappade humöret efter att ha suttit vid ett oavdukat bord och inte ens fått menyer efter 15-20min. grr...

Men kvällen efter var vi i mora och åt på en annan rasturang. Jättedyrt men gud vad gott det var! Dessutom jättetrevlig personal som tog hand om oss. Så även om det vart dyrt så kändes det helt klart värt det. :)

Vi bodde på orsa grönklitts camping. Precis vid björparken. Vi hade en gigantisk stuga som var ämnad för 6pers igentligen, med bastu och hela köret. Bra att ta en sista minuten. ;) Vi fick det jättebilligt! Dock så ar det ingen skön säng. ;) hihi

Så igår åkte vi hem då, gps.en lyckades guida i oss på inlandsvägen genom bergslagen. Så i över två timmar såg vi i stort sätt bara ... skog. Liten miss tycker jag. Men vi hade det trevligt ändå. <3 Inget kan vara hesmkt tillsammans med sin kära. Eller hur? :)

Men nu är vi som sagt hemma igen. Vill tacka min fantastiska Glenn för en underbar semestertripp. Älskar dig över allt annat! jag vore ingenting utan dig, älskade mäniska. Vi för alltid. <3

Sen vill jag också skänka en tanke till alla männirskor i Norge. Det är ju fruktansvärt det som hänt! :( Skäms åter igen över att tillhöra släktet mäniskan.. Vi är hemska !




Kommentarer
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Mysigt ni verkar haft det! Älskar att gå ut o äta på restaurang, dyrt som tusan är det men som du skriver så är det ju lätt värt det ;) Mysig bild på bebismagen också :D



Sv: Tack så mycket, jag blev jättenöjd med tavlan till lillgrabben :)

2011-07-23 * 14:58:14
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Ida

ååå va mysig semestertripp ni verkt haft! :))

2011-07-25 * 08:19:55


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0