Egen färskpotatis

Wiiie! Nu har vi fått avnjuta en måltid med vår egenodlade potatis! Ni som har följt min blogg ett tag minns väl vad vi slet i våras med att få en liten plätt att odla på? :D Nu har det äntligen batalat av sig!
Bättre sent än aldrig? :D Vi trodde ju inte att vi skulle få potatis fören i september. ;)

Det är ju fantastiskt att få gräva fram de gylllengula primörerna som vi lyckats odla. :D Jag blir som en vrig liten unge som ligger på alla fyra och gräver för glatta livet hihi
 Älskling är ju van med att odla grönsaker sen barnsben men för mig är det ganska nytt, även om jag alltid vart intresserad av trädgård. Mest odlar morötter och sallad förut. ;)

Men vi kan nu stolt meddelat att vi lyckats odla vår egen potatis mot en massa motgångar. ;) Grymt impad av oss. hihi I drivlådorna är det mer på g! :D
Så nu har vi nyss avnjutit en middag med en varsin fläskkotlett, egen färskpotatis, egen sallad och en god champinjonsås. Mums! Potatisen var sååå god! Och mer färskpotatis än det här lär man ju knappast få. :)

Älskling har dessutom fått gjort supermycket på vedbacken. Jätteskönt! Så ikväll kan vi somna med gott samvete. :)

Men nu ska ska jag ta min onda rygg och lägga mig framför en film. Ingen förskylning ännu. Kanske slipper? :)
Godnatt på er. ^^


Kommentarer
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Jisses sikka trädgårdsland ni har! :D Avis på hööög nivå har alltså! En vacker dag ska vi också bo i hus och odla potatis och sallad! :D



Sv: Ja, haha Edvin verkar väldigt nöjd med stolen :) Kram

2011-07-17 * 22:49:31
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Agnes

Du det tycker jag ABSOLUT att vi ska göra. Planerna är väl slutet av november så du har du kanske en liten knott också!!! SÅ SPÄNNANDE!!!!! bara så du vet så läser jag din blogg slaviskt ^_^

2011-07-18 * 00:29:59
URL: http://nikonian.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0