8 juli

Woho nu har jag semester! Äntligen! Det var ljuvligt att vakna upp imorse utan väckarklocka och inse att man skulle slippa jobbet i tre veckor. Visst gillar jag mitt jobb, men att vara gravid, jobba med grisar samt i asvarma stallar är inte roligt. Tungt & påfrestande. Semstester är nog bra för både mig & bebben.

Hihi sett bilden? Jag tycker magen ser så rolig ut när man har en sammandragning. Den blir liksom toppig. Bebis for omkring som en tok när bilden togs. ;) Älskade bebis! Glenn & jag har iallfall hittat en pojknamn nu som vi är 99% säkra på, utifall det skulle vara en liten grabb som tittar ut i november. Men namnet håller jag heligt tills vidare. :) Flicknamn har vi en hel hög med namn vi väljer bland. Men ett är nog lite mer kärt än det andra, iallafall för mig. :)
Jag är så glad att jag än så länge sluppit bristningar. :) Kan man få ha sån tur hela graviditeten kanske? :D

Jaja, nu ska jag njuta av en semester med min älskade. Kommer bli så härligt. Blir en tripp upp till Dalarna nästa vecka antagligen. Ska titta på dalahäst-tillverkning mm samt besöka orsa björnpark. :) Hoppas på bra väder!
Sen ska vi såklart greja här hemma. Vi har en massa ved att fixa med, och diverse småfix på huset osv. Känner jag oss rätt blir det säkert en hel del mys också. Massa fika och bad. :)

Appropå mys, igår så var jag och älskling ute och åt i Örebro. Vi blev ju tillsammans för ett halvår sen. Så vi var och åt på efesos och sen gick vi på bio där vi såg på kronjuvelerna. Hyffsad bra film, men lite svår att hänga med i ibland.
Men det var en underbar kväll tillsammans med mitt hjärta och maten var god som vanligt. Vi har efesos som våran egen resurang eftersom en va de första dejterna var där. :) Hihi

Så vill jag säga till er som börjar tjafsa om att vi inte alls vart tillsammans länge osv och att vi väntar barn redan. So what? Inte erat liv det gäller flickor & pojkar. Det blev såhär och vi kan inte vara mer lyckliga över sitationen. Ibland får man luta sig tillbaka och bara följa med i livet. Ta det som det kommer. Det gör iallafall vi och vi längtar så efter våran son/dotter. Vi ser inte saken som att livet tar slut för att man får barn, nejnej utan vi tänker leva vårat liv tillsammans med våra barn. Om ni tror det kommer gå åt helvete, se och lär. ;)

Nu ska jag fixa lite här hemma. Jag håller på att tvätta överdraget till våran bäddmadrass som katten pissade ner när vi var i halland. Han tyckte inte om att vara ensam hemma så länge. Dessutom instägd. :P Vi har försökt att få bort det med att torka osv men det har inte hjälp så gör ett sista försök med tvätt. Annars blir det att köpa ett nytt. Billigt och bra..
Sen ska jag försöka ta tag i alla kläder som ligger i sovrummet. Nytvättat allting nästan, men sen är det ju det här med att få det till byrån också. ;) Haha lilla slarvern, det är jag det.

Hoppas alla har det bra i sommarvärmen!
// Emma


Kommentarer
Postat av: LovisaLo

2011-07-08 * 23:47:41
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Gud va gött för dig gumman att få vara ledig ett tag! :) Och magen växer ju så det knakar :'D

Det är bra, tänk framåt, och tänk, detta kanske var ödet..? Det ska nog vara ni två :D

JAG är iallafall väldigt glad för eran skull! <3

2011-07-08 * 23:52:11
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Emma - blivande mamma

Svar: Du är så go gumman. Tack för dina fina ord. <3

2011-07-09 * 10:08:00
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Ja precis det är era liv och det löser sig alltid. Personligen är jag dock glad över att jag och Oskar väntade tills vi varit tillsammans i två år så vi hann göra lite grejer utan barn. Det blir väldigt annorlunda med barn nämligen och då är det bra att man känner varandra så man vet vart man har varandra. Men som sagt, bara vad jag tycker... Förresten blir jag nyfiken på vad ni tänker er för namn, vad tråkig du är som inte skriver :P Kram

2011-07-09 * 17:14:13
URL: http://jsantinelli.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0