5 juli

Sitter här och lyssnar på Chris Medina "What are words". Vilken fantastiskt fin låt det är. Blev ännu finare när man hörde historian bakom den. Snyft. Så vackert.

Så varför är jag hemma idag då? är helt enkelt ledig bara. Jag jobbade i helgen nämligen. Var väldigt skönt att få en sovmorgon. jag känner mig som en ny människa! jag & katten har legat och gosat hela förmiddagen innan han ville ut en stund. Just nu ligger han åter och sussar i sängen. Myskatte no.1. :)

Älskling var hemma för en stund sen och åt lunch här hemma med mig. Blev gårdagens fiskgryta. Mums! Det var karln som önskade sig att jag skulle lage den igår. Mycket bra förslag. Eget recept såklart!
Samtidigt som vi fixade runt i köket igår kom det två hormonstinna råbockar och härjade utanför köksfönstret. Jag hade en sån himla tur att kameran låg framme. Fina killar var det. :)

Så vad har hänt sen jag bloggade sist? Ja ni, det är nog en del. Men igentligen inget stort. Då borde jag minnas det. Jag & älskling fixar i huset. Planerar inför en semestertripp någonstans och börjat planera för inköp till bebisen. Fått napp på en barnvagn vi ska kika på. Inte billigt att skaffa barn gott folk. ;) men så behöver man ju inte köpa det dyraste heller. Rätt onödigt med tanke på hur kort tid man använder allt. Allt ska inte vara så överdrivet tycker vi. :) Det är en sån himla barnhysteri över allt, men det orkar inte vi ha. :)

På tal om det så verkar bebis må jättebra. Buffar på och får mamma kissnödig mest hela tiden. ;) Verkar som det är en livlig liten knodd där inne. Precis som sin pappa kanske? Farmor har berättat att han var en riktig vilding i magen. :) Hihi
Hur mår jag då? Jodå jag mår bra, lite ovant med magen bara samt att jobbet börjar bli förjävligt tungt och att jag måste kissa hela tiden. Man känner ju att man gått upp lite, även om det än så länge bara är 4-5kg. Så det känns jätteskönt. :) Om några veckor ska vi till den nya barnmorskan. Vi valde att skriva in oss i varberga ändå och skippa kumla. Så mycket närmare, och vi gillade ju inte vår bm där så mycket anyway. Så hoppas vi ska trivas där, de lät jättemysiga i telefon iallafall.

Så härnäst är det semester som väntar. På torsdag gör jag min sista jobbdag och har sen tre underbara veckor till förfogande. Så får vi se hur jag mår efter det! Det ska bli så himla härligt, att bara få vara. Greja här hemma och få lägga upp dagarna som man vill. Underbart, och dessutom slippa att gå och hypersvettas i alla varma grisstallar. ;)

Jaja, nu får vi se om jag åter igen kan bli lite mer pepp att skriva. När jag slipper krånglet med photoshop på ena datorn och internet på den andra. Älskling har ju nämligen fått en ny dator via jobbet. Så nu har jag äntligen ljud igen!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Linnéa (svar på kommentar)

Hej Emma! Omtänksamt av dig att varna :)

Är medveten om problemet då vi själv haft en innan som hade just det problemet (hon fick dock bli ganska gammal) samt att min mamma haft flera cavalierer innan. Är precis som du säger mycket tråkigt och även om man hittar bra uppfödare är det ju svårt att förutse hjärtfel även om förlädrarna inte haft det.. Vi får se vad det blir i slutänden :)

2011-07-06 * 12:12:25
URL: http://lellelilla.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0