1 januari | nytt år, nya möjligheter

Första januari. 010111. Spännade att se vad året har att erbjuda. Började ju bra med blixthalka iallafall. Spännande. Men som sagt, så länge det inte blir värre än förra året är jag nöjd.

Gårdagen var mysig. Mådde inte så bra så valde att avblåsa planer på fest och umgicks med Ida & Daniel istället. Vi hade en jättetrevlig kväll och bakade asgoda kolakakor eller fettbomber som de kan döpas om till. ;) Sen till mat lagade vi kyckling, klyftpotatis med sås & sallad. Var himla trevligt att bara sitta ned, äta gott och prata.
Sen vid tolvslaget åkte vi in till Örebro och tittade på fyrverkerierna. Maffigt. :)
Träffade på en full liten Emma som inte gjorde annat än kramades och fnittrade. ;) Men såå kul att se dig igen gumman. <3 Saknat dig!

Tyvärr så skulle ju jag upp och jobba idag så jag åkte hem vid två. Trött som ett as imorse när jag skulle vid sex så skickade mess till Anders och sa att jag började en timme senare. ;) Skönt! Inte för att jag var mindre trött vid sju, men kändes bättre i själen. hihi
Drömde om de där gyltorna som kan komma att föda färgade grisar inatt, och alla som kom ut var missbildade. Såg ut som fula vårtsvin i miniatyr, och alla var gråa eller mörkbruna. :( Ledsen i ögat var jag då! haha

Gick iallafall bra på jobbet, även om allt gick segt. Grym träningsvärk efter ridpasset igår så allt blev ju tio gånger tyngre. ;)
När jag åkte och tog hand om karantändjuren så passade jag på att kika in i huset jag hoppas på att få flytta till. Blir mer och mer förälskad i det! Kan verkligen se mig själv gå där i morgonrock och spana ut över hagen där min häst går en lördagsmorgon. ;) hihi

Men iallafall. När jag kom hem från jobbet slängde jag ut kaninerna i snön en stund. Är ju inte så kallt idag. Lillan blev helt tossig och busa runt och gjorde glädjeskutt. Så sött! Stampe såg lagom road ut av hennes glädjerus.
Även katterna fick knata ut en stund. :)

Nej nu ska jag ta tag i dagen. Laga lite käk, plocka lite här hemma och sedan diska.
Imorgon kommer fina Glenn och hälsar på. :) Ser jag fram emot. Tanken är att vi ska gå på bio. Mys. :)
// Emma


Kommentarer
Postat av: Emma

Oooh, var superskojj o få träffa dig igen!! Sjukt längesen! vart så glad när ja såg dig!! :D <3

Så nu får vi ta o träffas snart tycker jag! Låter grymt spännande med häst o hus!!! :D

2011-01-02 * 15:30:39
URL: http://emmaevaeriksson.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0