5 februari

Nu är det hög tid att blogga! Men har så mycket att göra hela tiden att det glöms bort. Men nu så, nu har jag tagit mig tid. Ska strax åka och handla lite för att sen bege mig mot stallet och pyssla med Ila.

Ja Ila har ju anlänt nu, ja närmare bestämt i torsdags. Gick jättebra & hämta henne. Hon klev på transporten utan att bry sig det minsta och stod hyffsat still hela resan hem. Dock väldigt svettig när vi kom fram så lite otäckt var det nog.
200m från stallet körde vi fast med transporten. Så typsikt. Var blankis på vägen så bilen fick inget fäste. Vi beslöt oss för att lasta av henne där och promenera in henne på gårdplanen. Trodde jag skulle dö på kuppen med en taggad häst och snorhala skor! Men jag lever än. ;)

Vi släppte henne i hagen lite snabbt för att hjälpa Glenn med transporten. Såklart lyckades någon av hästarna spränga tråden mellan de två olika hagarna så de kom ihop sig. Stackars Flamman, Sandras häst alltså, lyckades sparka av sig en sko och är lite halt nu. Usch. :( Annars verkar det gått ganska bra till, vi såg aldrig när de bråka utan de kom lungt skrittande i hagen när vi kom tillbaka. Hm..

Igår när vi var där var det lungt. Ila fick komma in och få sig en omgång med ryktborsten. Krullig päls som tusan, speciellt efter att ha varit svettig. Hon fick ha på sig ett stalltäcke första natten så lagom fin i pälsen. ;)
Kommer behöva träna en del markarbete med den där damen. Hon totalskiter i vad jag säger när jag leder henne. Visst hon är brunstig & inte ritkigt hemmastadd än men alltså det finns gränser av vad jag tål. Lite NH kan nog inte skada. ;) Sötsaken. Hihi

Har iallafall bestämt mig för att inte rida på henne fören hon är cool hemma. Just nu är det alldeles för mycket för henne. Så nu lägger vi fokus på att bara lära känna varandra.
Hon är gul att mocka åt. Skiter och pissar i ett hörn. ;) Gött!

Igår följde jag med älsk hem till bergshammar över dagen. Var med honom på jobbet under eftermiddagen och fick prova att köra en lastare för första gången. Det var kul. haha, trodde aldrig jag skulle våga det. ;) Lilla jag kan ju vara modig ibland.

Nu ska jag och hjärtat åka och ordna med några ärenden på granngården och biltema mm.
Sen blir det stallet och fia med Ila. Efter det har jag tvättid. Blä!
Ikväll blir det att gå ut och äta. <3

Ha det toppen!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

ååh hon är så fin Ämma! :D Och va kul att hon är pigg iaf :)

Men ja förstår va du menar med det där markarbete :/ blä, det suger när dom inte lyssnar.. Men det fixar du snart! :D



Kram <3

2011-02-05 * 12:55:57
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: M

Åh, vad söt hon är! :) Ska bli roligt att få följa eran utveckling tillsammans!

2011-02-05 * 17:27:58


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0