25 februari

Ja ni. Saker och ting är upp och ned. Nu då? Hm.. Stora frågor. Vad är rätt och vad är fel?
Tack för pratstunden idag ida. Och sällskapet i stallet var uppskattat, mycket uppskattat!

Haft en lugn dag, eftersom jag har sån hosta så valde jag att stanna hemma en dag till från jobbet. Skulle ändå inte orka jobba. Allt skulle gå i snigelfart. Men på måndag ska jag ge mig in i leken igen. Förhoppningsvis frisk!

Började dagen med att tvätta lite då tvättstugan var ledig. Efter det blev det en fika med Ida innan vi åkte ut till stallet för att pyssla med Ila. Hon hjälpte mig med att packa hö och borsta pållen. Blev en liten promenad efter det med henne sen. Lite ont i benet har hon allt. Hm.. hoppas jag slipper ta ut veterinär alltså. Suck..

Nu sitter jag & väntar på hjärtat som ska kommer närsom. Blir en lugn kväll hemma ikväll. Vill bara ligga i hans famn just nu. Där mår jag som bäst. Där försvinner alla bekymmer. Mitt allt. <3


Kommentarer
Postat av: Jossie

Vilka härliga bilder!



Hoppas allt ordnar upp sig, vad det än är. Det gör det alltid i slutändan. Kram!

2011-02-26 * 13:01:48
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Jossie

Okej, jag tror jag förstår nu..



Men försök tänka "lite själviskt" liksom, vad vill du göra med ditt liv? Hur blir du så lycklig som möjligt? Många lägger sig i ens liv, men varför? Knappast som att jag bestämmer hur mina vänner, syskon etc ska leva sina liv. Man kan fråga 10 personer samma fråga och få 10 olika svar, för vi är alla olika. Tycker olika saker. Så bäst är det att bestämma själv. Det gjorde jag iaf, bestämde mig en dag. Att jag ska leva mitt liv, här och nu, och försöka vara lycklig. För det är det enda som betyder något här i livet. Ingenting spelar någon roll så länge man inte är lycklig. Och jag kan inte säga annat än att jag gör det just nu - lever. Och är lycklig. Skulle inte kunna vara lyckligare just nu och jag kommer bli ännu lyckligare när Liten tittar ut och kärleken jag då kommer känna inför den lilla människan och till min egna lilla familj.



Oj, långt inlägg blev det nu. Men det jag ville säga är väl bara att tänk på vad DU vill, inte vad ANDRA vill. "Lev ditt egna liv för du ska dö din egna död"



Kram! :)

2011-02-26 * 13:56:02
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Suzette

Emma, det värsta du kan göra mot dig själv är att låta någon annan bestämma. Du lever ditt liv tsm med din kärlek och dina djur? Hitills har ju alla dina beslut varit smarta. Och det är väl ingen du hitills har behövt ångra förutom smilla. Och det läste sig ju till det bättre då hon fick kommma till en annan familj som älskar henne lika mycket.

Sluta plåga dig själv, lev ditt liv, var lycklig det är DIN tur nu Emma! <3

2011-02-26 * 14:39:24
URL: http://123minsida.se/dreamingdogs
Postat av: Lollo

Hoppas det löser sej :)

Guu va söt hon är din lilla häst! :)

2011-03-10 * 13:38:17
URL: http://www.nattstad.se/louisebrantsberg


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0