18 februari

Hej alla!
Förlåt förlåt att jag inte bloggat. Vart för mycket några dagar.
Ila har haft kolik och vågar inte riktigt säga att hon är helt bra än. Äter okej nu, men dricker dåligt. Hon verkar tycka illa om iskallt vatten så dricker urdåligt vilket såklart inte är bra. Det har nog lett till förstoppning. Mild dock. Hade veterinären ute igår och i förrgår. Första dagen fick hon bara kramplösande. Men igår så hävde vi i henne 4L parafinolja, samt två hinkar vatten. Det hjälpte nästan omedelbart och hon har ätit bra idag. Hoppas tösen blir bra snart. <3 :(

På jobbet rullar det väl på. Grisningen har startat. Så himla mycket första grisare så förväntar mig problem. Idag grisade tre stycken varav den ena inte släppte di som hon skulle, den andra fick grisningfeber och den tredje åkte på juverinflammation. Härlig start! SUCK! Så som ni förstår jobbar jag helgen. Skönt att Anders fixar med semin, så slipper jag tänka på det. :)

Ikväll kommer älskling hit. Ett JÄTTEGRATTIS till honom som fått anställning som förman på en gård utanför örebro. Det innebär att vi kan flytta ihop och börja dela våra liv tillsammans på allvar. Så himla lycklig. Aldrig mått så bra i ett förhållande. Du ger mig allt Glenn, allt. Du gör mig lycklig på riktigt. <3

Nedan är lite bilder från helgen i Halland. Hade det så himla bra! Glenns familj var underbara och likaså hans vänner. Skulle inte bli ett dugg förvånad om jag slutar som hallandsbo i framtiden.

Men nu ska jag sluta sitta här. Hjärtat kommer ju snart. <3


Kommentarer
Postat av: Erika

Åh grattis till dig och Glenn :D

2011-02-19 * 12:24:40
URL: http://priiken.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Kul att du trivs så bra i ditt nya förhållande emma! :) Är härligt att läsa om!! :D Angående Ilas kolik.. När vi fick hem våran älsdta shettis hade han kolik flertalet gånger troligen på grund av förstoppning de 2 första månaderna. En gång gick det så långt att vi var redo på att ta bort honom. Allt tror vi idag förmodligen berodde på byte av foder plus att det psykiskt blev en så stor omställning för honom att flytta. Han vliie inte heller dricka. Hoppas det löser sig med Ila och hon mår bättre! Ett tips för hästar som inte vill dricka är att ge dem betforvatten eller att hälla lite äppel-koncentrat i vattnet. Det hjälpte våran lillkille att "få upp ögonen" för vattnet lite mer ;) Lycka till iaf! Kram

2011-02-20 * 16:10:37
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!! Tänkte höra om du fortfarande har kaniner som du hoppar med? Jag höll på med kaninhoppning mellan 2002-2005 och nu tänkte jag ta upp det intresset igen och börja tävla o så, allt jag undrar är om du har några planer på att hoppträna/tävla - vore kul med en träningskompis :)

Eller har du fullt upp med hästarna? :P

2011-02-21 * 16:39:32
URL: http://Luckylady.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0