ett litet inlägg

Jaja, det var väl dags att uppdatera bloggen lite.
Jag lever, bara inte haft orken till att skriva. Känns ändå bara som jag tuggar på om samma saker.

Jag har iallafall börjat jobba igen. Började förra måndagen och åkte på att jobba helg det första som hände. Min kropp skrek verkligen efter vila idag när jag äntligen fick sova ut lite. Vi är ju komplediga tisdage efter jobbhelg.
Hur det går att jobba nudå? Ja ni, tungt tungt tungt.. känns som jag inte kan göra någonting. De första dagarna var hemska, men nu har man väl börjat hitta det tempo som funkar för stunden, även om det är jobbigt.

Att lyfta tungt, bråka med stora suggor och slaktsvin är bara att glömma nu. Magen är för utsatt. Men jag kämpar på. Känns inte som det är någon idé att bråka om havandeskapspenning nu. Det har blivit för utdröjt allting med chefen, och ad jag förstått har han ju räknat med att jag ska gå hem i mitten av sempetember iallafall så kan väl lika gärna kämpa? Funkar det inte får jag väl be om att gå ned i tid eller liknande. Det tar ju ändå skitlång tid för försäkringsärenden att nå fram. Hört att 5-7veckor är normalt.
Jaja vi får väl se.

Jag får stå ut med grym foglossning, andfåddhet och ryggont. Huvudsake är ju att jag inte känner mig "sjuk". Allt är bara lite kämpigare. Bebis erkar iallafall må jättebra och sparkar och håller på som den ska. H*n har börjat reagera på Glenns röst och beröring nu. Hihi det är så mysigt att vakna på morgonen av att hjärtat ligger och "pratar" med magen. <3

Annars mår jag fint angående graviditeten. Upptäckte imorse att jag fått bristningar på magen nu. Fandå jag som trodde jag skulle klara mig nu när jag gått så länge utan. ;) Men nu har det dykt upp små strimmor bredvid magen. ;) Fast det är inte så konstigt med tanke på vad magen växer nu. Känner mig större och större för varje dag.
Folk har frågat lite om jag haft sug efter något speciellt nu under graviditeten. Men nej, faktiskt inte. Inte hysteriskt iallafall. Vart mer intresserad av grönsaker än tidigare med thats it. Å andra sidan är jag väldigt tokig i de där calippo isglassarna med colasmak just nu, men det behöver inte vara en cravings. ;) Fast jag kanske kan få skylla på det? ;)

Jag ber också om ursäkt för om vissa bokstäver inte stämmer/saknas här i inläggen. Tangentbordet på denna dator vill ibland inte riktigt hänga med. Gäller främst "zxcvbnm". Annars  är det nog bara vanliga små slarvfel från min sida. ;)

Här hemma rullar det på. Det är skördetid i trädgårdslandet och vi njuter av egen potatis, dill, sallad och persilja. Bönorna ska skördas nu i dagarna och purjolök och morötter är på g. Mums!
Våra äppelträd håller på att gå i delar för alla fina äpplen som är på g att mogna. Underbart! :D

Skördetid är det också för bönderna nu. Vilken innebär att min kärlek kommer att få jobba över mycket nu. De är och skördar första stycket nu idag med en ny tröska som anlänt. Tråkigt att sitta ensam hemma.. men förhoppningsvis är det snart över.

Snart är det ju också dags att få rummen renoverade här hemma. Idag har de varit och rivit urbadrummet som ska få nya gol/vägg-mattor imorgon. Vi hade ju vattenskada som ni minns. aknade på förmiddagen idag av en rörmockare som stod i hallen och gapade efter om jag var hemma. Jag for ned med världens trollrufs och fattade knappt vart jag var. Tur man hade sinne till att få på sig kläder. Annars hade det blivit.. ehm.. pinsamt. haha

Om några veckor ska de väl börja med kontoret & hallen. :) Kul!
man vill ju gärna ha allt klart till bebis kommer.
Vi har ju hadlat klart allt nu. Eller ja lite blöjer och sånt bara som är kvar men allt den andra känns helt okej nu.
Vi for till ullared under vistelsen i Halland och handlade på oss en hel del. :)

Oj vilket inlägg det blev nu, undrar om ni orkar läsa. ;)
Jag ska fia lite här hemma men ska försöka blogga lite igen de kommande dagarna.

Tills dess ha det toppen alla goa!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Äntligen ett inlägg! :D Men ja förstår att du inte orkar när du mår som du gör :/

Hoppas det går fort med renoveringen nu då! Vore väldigt jobbigt om det inte blitt färdigt innan lill*n kommer.. <3

2011-08-09 * 18:05:52
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0