5 april

Hej alla läsare!
Nu äntligen ska jag blogga lite. Var grymt länge sen. Inte sant?
Får väl skylla på att jag inte haft ork. Dagarna rusar fram och jag hinner som vanligt inte med.
Men jag mår bra. :) Trött & sliten, men jag mår bra.

Så vad har hänt?
Jo, älskling har börjat på sitt nya jobb utanför örebro vilket innebär att han flyttat in hos mig. Blir ju bara en kort stund nu innan vi flyttar till huset i närkes kil. Ska få nyckeln nu i veckan och till helgen hoppas vi kunna flytta Glenns saker från strängnäs. Hans mamma & brorsa kommer upp då också och hjälper oss. :) Får väl titta lite extra snällt åt min familj sen när det blir dags att flytta allt här i kumla. ;)

På jobbet rullar väl allt på. Kämpar & står i. Grisning just nu och det går faktiskt bra. Peppar peppar ta i trä. ;) men än så länge är det massa fina smågrisar och friska suggor. Härligt!
Idag hade vi foderstopp under dagen så tanterna var lite hungriga en stund. ;) Men nu rullar allt på igen. Skönt!
Har också hunnit vaccinera ett gundratal gyltor i diverse åldrar. Gick jättesmidigt idag. Ibland kan dem samarbeta jue. :)

På lördag kommer det en kvinna och ska kika på Ila. Funkar det mellan dem så följer hon med henne direkt. Usch.. kommer sakna tanten. Men det blir bäst såhär. För allas skull. Saker och ting kommer att förändras, och vill inte ha en häst som kommer i kläm. Så enkelt är det bara.
Bara så frustrerad att jag aldrig kan få till mitt hästliv. :(

NU ska jag strax gå till tvättstugan. Älskling är på möte via jobbet. Hoppas det inte dröjer så länge.
Vi åt stroganoff innan han stack som jag lagade. Helt själv. Mhm, jag har aldrig lagat så mycket mat förut. ;) Gött blev det iallafall! *känner sig duktig & huslig*

Nej nu ska jag kila vidare. Hoppas ni finner nöje i att läsa bloggen.
Även om jag är en aningen seg att uppdatera ibland. ;)
Nedan är en bild från vårat blivande hus. :)
// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Gud så kul för er! :D Happy for you <3

Jag förstår dig fullt ut det där med hästlivet. Önskar ja också kunde få till det bättre :(

2011-04-05 * 18:15:25
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Jossie

Gud så gulligt hus :D Jag är avis, bigtime.. Men men den dagen man flyttar till hus kommer väl den med ;)

2011-04-06 * 20:17:34
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: SANTO - en blogg om en katt

Kika gärna in på denna supersöta kattblogg! Då skulle denna kissemiss bli väldigt glad! Ännu gladare skulle jag bli om du ville följa mig via bloglovin?



Kolla in i helgen då jag har premiär på min halebop-reklam! :) /Blöta nospussar

2011-04-08 * 21:19:26
URL: http://leydis.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0