28 september | vackert höstväder

Vilken otroligt fin dag det vart idag. Fint med alla gula träd. När man åker in hos mig här o klockarbacken möts man av en jättefin vy av gula träd. Jättefint. :) Dock är ju det här skådespelet  snart slut och moder natur bjuder på mörka disiga dagar och regn. Då är det inte roligt alls. Blä.

Jaja, jobbat idag. Gick halvdag då vi ska kastrera imorgon så kastar om mina dagar lite. Kört med våra stackars praktikanter. De är en aning rädda ör suggor m smågrisar så lät den hjälpa mig att raka i BB idag. ;) Det var inte så populärt. Men jag tyckte de skötte det riktigt fint trots att de var livrädda.

Precis när jag slutade så råka jag ställa in något skit på telefonen. Kinesiskt språk och engelskt tangentbord blev det. Allt såg jättekonstigt ut och hittade inte vart jag ändrat så fick smått panik. Så jag ringde till Emil som låg och sov, höhö. Han har ju haft en xperia han med så han fick rycka in och ändra tillbaka. Som för övrigt var hur lätt som helst! Ibland är jag så trög att jag blir mörkrädd. Seriöst. Men var trevligt att snacka lite iallafall. Visade sig att han hade en hel drös med filmer jag vill se så ska vålgästa med ett usb i högsta hugg någon dag tror jag. ;)

När jag sen kom hem käkade jag min lunch jag köpt med hem. Gott som fan. Pasta, bacon & massa grönsaker. mums! Sen slockande jag i soffan. Dags att sova lite mer på nätterna kanske. hehe. Jaja, snart långledigt!
Pratade med mamma en stund som ringde och väckte mig, så nu fick jag hemlängtan. Dags att ta en tur nedåt någon dag. :)

Efter mammas & mitt samtal så släppte jag ut katterna en stund på uteplatsen. Oj vad de busa! Första gången sen de flyttade hit som de är ute. :) Sprang runt i löven och bara spralla. De heter numera Smirre & Texas :) Men smirre kanske blir Atlas. Jag vettefan. Usch hatar detta med namn. Haha, honkaninen har ju fortfarande inget namn. ;)

Men hörni kattmänniskor. behöver lite hjälp. Den ena av katterna ökar inte i vikt som den ska. Han äter osv men är bara mager och raggig. Ingen diarré vad jag sett och är pigg osv. Vad ska jag göra? Tips på bra "tjockismat"? Funderat på mask men han måste väga 2kg innan jag kan avmaska. hm.. :/ Tips tips tips?!

Tacksam om ni svarar. <3
// Emma


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad äter dina katter nu för mat? Får de något blötmat eller köttfärs nu?

2010-09-28 * 20:08:48
Postat av: emelie

köp KLASS PLUS! Det har jag gett min hund. Hon ökade i vikt. det finns nog för katter med. Ost funkar med. även vanilj yohurt är bra! =)

kram kram Emelie

2010-09-28 * 21:33:16
URL: http://dansantakossan.blogg.se/
Postat av: Emma | Nikoba

De äter ett foder för kattungar.



Tack för tipset. Smalisen har nu börjar få köttfärs & äggula. ;) Nyss ost också. ;) Ska nog få upp den där kraken. Aptiten är det inge fel på. :P



2010-09-28 * 23:09:38
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Carro

Är katterna nogrannt avmaskade som bebisar?

De går alldeles utmärkt att avmaska katter under 2kilo. Min krake vägde bara 1första gången (iom att han vart tagen oerhört tidigt från mamman ca 4veckor gammal, samt att de ska avmaskas från typ 4:a veckor och sen efter några veckor igen!) bara att rådfråga på apoteket vilket medel. Kattungar har nästan alltid mask om de inte är så att de går upp i vikt!

2010-09-29 * 00:10:32
URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Jennelie

Ger du dem mat i potioner eller har dem fri tillgång?



För har du inte fri tillgång så ge dem det :)

2010-09-29 * 00:23:59
Postat av: Emma | Nikoba

Ingen aning om de är avmaskade faktiskt. Fick iallafall med ett avmaskningsmedel de skulle ha när de vägde två kilo.



Jo de har istort sätt fri tillgång till mat. :)

2010-09-29 * 18:08:10
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Lollo

Snygg ny header! Kul att läsa din blogg :)

2010-09-29 * 19:45:16
Postat av: Ida

Visst sjutton kan du avmaska dom =) kattungar ska avmaskas upprepade gånger den första tiden.

troligtvis det som spökar ska du se!

att ge feta produkter är ingen lösning, ge framförallt inte mkt mejeriprodukter då katter är laktosintoleranta

Axilur finns receptfritt på apoteket o kan användas till kattungar också, även banminth =)

http://www.apoteket.se/privatpersoner/djur/sidor/Katt_Mask_Kattungeochkattmamma_Allmant.aspx

2010-09-29 * 23:29:55


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0