13 september | all good things come to an end

Ja herregud. Vart för livet mig? Mot bättre tider hoppas jag, för annars tar det knäcken på mig. Blä.
Hade mikey hos mig hela dagen igår. Så himla bra har vi haft det. Fika på marieberg med massa prat, sen pyssel hemma hos mig med massa prat och slutligen så bjöd han mig på kvällsmat. ;) Vilket karl! Kyckling med curry blev det. Jättegott. :) Tack vännen för du gjorde min dag!

Idag har jag jobbat, det var en väldigt lugn dag på jobbet. Mest pyssel i BB-stallet. Avvänjning på torsdag så smågrisarna börjar gå suggorna ordentligt på nerverna. ;) Så lite sysselsättning med halm är nödvändigt nu i dagarna.
Upptäckte också att en av gammelsuggorna hade varfyllda blåsor som börjar spricka så tryckt ut massa äckligt var ut henne och fyllt upp blåsorna med jodopaxgel istället. ;) Konstigt nog lät hon mig hållas. Äckligt var det iallafall. Imorgon måste jag ta mig i kargen och avliva lillfisen i box 29 som andas så konstigt. Vart bättre ett tag men idag mådde han inget vidare.. så imorgon ska han få somna in. punkt.

Men men, drog hem tidigt. Var inte så mycker att göra som sagt så Theresa tyckte jag kunde åka hem. Så åkte till stallet och skötte om Zinderella med Ida som sällskap. Hon fyller ju 20år idag. :) GRATTIS GUMMAN! Så efter stallet åkte vi ut till marieberg och fikade. :) Alltid lika mysigt. Jag är verklugen en fikamänniska. Älskar att sitta ned, äta gott och prata. Dessutom sjukt kul att kolla på folk.

Nu sitter jag här hemma & knarkar musik. Kaninerna är ute och skuttar i utehagen. I samma bur tillomed. :) De slåss inte längre. Iallafall inte för stunden. Det är skojjigt. Snart kanske de kan sitta i samma nattbur också. Vore väldigt skönt att slippa en bur. Men men det kommer. :) Måste åka till granngården och införskaffa lite spån, om jag inte ska ta en tur till mamma & pappa och hämta det som finns där. Hm, tål att tänkas på.

Men nu ska jag sluta skriva om allt & ingenting.
Sorry för min tråkiga blogg. ;) Skyll er själva att ni läser. :)
Angående rubriken vill jag inte ta upp något här. Tror du som det rör förstår. Förlåt.

// Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0