10 oktober | kärlekens höst

Jag är glad. Jätteglad! Han gör mig glad. Mitt i höstens brinnande skådespel har jag funnit någon som lyssnar, någon som förstår. Någon som jag vill dela saker med igen. Jag är kär.

Dagarna rusar förbi i en väldig fart. Dagarna sen sista blogginlägget har varit fyllt av jobb, mys, hundvakteri och massa annat roligt.
I fredags så skickade jag & våra två prakikanter 70st betäckningsfärdiga gyltor som satte sig på tvären från box ett. Var så förbannad att jag tjöt i stallarna. haha. Svettades som en karl och var allmänt arg på allt och alla. ;) Ringde och skrek på min ena chef att han skulle komma och hjälpa mig, slutade med att både han & anders hjälpte oss. haha. Men till slut gick det. De stackars praktikanterna som knappt lastat grisar vågade knappt prata med mig för jag bara snäste. ;) Krakarna, men tyckte de skötte sig bra ändå. :) Men blåmärken har vi allt fått allihop. hehe

Så var jag hundvakt åt idas kineser fredag till lördag. Tog en långpromenad på lördag förmiddag med dem runt viaspåret. :) Jätteskönt, mysigt nu när det är så fint ute av höstens alla färger. Moder natur kan det här med att måla upp vackra vyer.

Igår kväll så drog Mike med mig till hans arbetskamrater ute i sköllersta. Blev en lång natt med gott att dricka och en massa prat och såklart singstar. Vi gick väl och la oss runt fyra inatt. Så lite sliten idag. hehe. Men hade det jättetrevligt, så kul att möta människor man "klickar" med. :)

Vid lunch idag kom vi hem igen, värmde lite mat innan Mike åkte ut i skogen för att jobba några timmar. Själv tog jag bilen och kidnappade Ida för att utnyttja henne som sällskap på marieberg. Vi åt glass på mc donken och åkte sne till granngården för att handla mat till djuren. Dock var det stängt, glömde bort att det var söndag. Så det var bara att vända igen. Suck.

Åkte istället till coop och handlad mat. Dessutom köpt nya blommor till vardagsrummet. Mina ormbunkar har blivit så fula så nu är det nya fina växter. :)
Ikväll ska Mike & jag äta grillad kyckling och sen avsluta med lite kräftor. MUMS!
Imorgon är jag dessutom ledig. Kan knappast bli bättre.

Nu ska jag sätta mig i soffan och vänta på att Mike ska komma hem.
Ha det toppen! // Emma



Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0