8 mars || jobb & ridning då

Nu får jag skynda mig att blogga! Sitter och tittar på Familjen annorlunda på TV4. Är reklam just nu så passar på att skriva lite. :)

Vart en helt okej dag. Jobbat som vanligt. Vart irriterad på morgonen då våran helgjobbare slarvat i princip alla stall. Det är INTE okej enligt mig. Man får väl tänka lite på djurens bästa! Hittade en stackars gylta som ligger i sjukbox som inte var rengjord sen jag var inne hos henne i fredags. Skitigt som fan och hon låg & frös för hon var så blöt. Sånt gör mig jävligt förbannad! I BB var det inget strö i boxarna så hon måste ha strött vääldigt snålt. De få smågrisar som tunnat ur som vi kämpat med att få upp i vikt via mjölkersättning var som skelett igen! grr!
Men men nu har de det bra igen <3

Lilla junior har vart ute hela dagen i vårsolen. Öppnade bagageluckan på bilen så där har han legat och spanat & skällt ut folk som kommit ;) Hihi sötnosen!

nej nu börjar programmet igen! aaah!
Jaja får väl hinna med och säga att jag hunnit med att vara ut till stallet också och motionerat min svarting. :) Hade bara konditionsträning idag eftersom jag övade på samlingar oav igår så idag har vi mest bara joggat & galopperat. han har så tokig, så fort jag fattar vänster galopp kickar han en gång?! Haha knashäst, har mina aningar om att han tycker det är lite jobigt att galoppera i just vänster. ;) Så red igenom honom i den idag så på slutet lossade det faktiskt en aning. :)
Jagade också rådjur på vägen och undersökta älgspår. ;) Livrädd att möta de älsgar som flyttat in i vår skog nu för några veckor sen. :O

Imorgon ska aegir få vila sne blir det full fart på onsdag igen. :) Nu ska vi komma igång!
Men nu måste jag rusa!
//Emma


Kommentarer
Postat av: Linda ~ Corellii

Hmm typiskt det där med folk som slarvar med djurskötseln.. håller med dig om att det inte är okej :/



Skönt att du hann ut efter jobbet idag! Du får gärna hojta till om du vill ha sällskap på onsdag :D :D

2010-03-08 * 21:01:23
URL: http://corellii.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Svar: Jo det är ju så lätt att få tag i dig. :P

2010-03-08 * 21:16:18
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Håller med, det är INTE okej att slarva med djurena :(

2010-03-14 * 22:25:09
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0