9 mars || hastigt veterinärbesök

Vilken härlig dag det vart idag igen. Soluppgången imorsevar fantastiskt. Lyckades fånga bilden nedan när jag gick ned till svinhuset imorse. Underbart!
Ann-sofie som hjälper mig då & då på jobbet var med idag. Vi har dräktighetstestat 49suggor varav 40var tydligt dräktiga. :)) Superkul! Restetrande ska kollas nästa vecka eftersom de var så sent seminerade. Det gör resultatet otydligt. :)
Sen flyttade vi upp alla suggor fårn lösdriften till trerummarna, för er som minns från kvinnersta vad det var. ;)
Var en hel del pyssel då vi är några boxar kort. ;) Men vi löste det smidigt iallafall.
Dessutom hann vi sortera om i slaksvinstall 1. Eller ja plocka ut de ej godkända gyltorna iallfall ;)

Sen antog jag att jag hade gott om tid till BB på eftermiddagen. Men när jag stod och rakade skit i godan ro ringde monica och var rådvill då veterinären ville komma ut och sonda puke kvart i fyra. Så ja sa att jag kunde ta det vilket innebar turbofart för mig! Haha som tur är hade jag letten som jobbar hos oss till hjälp så hann klart till tre ;) Fick med mig Ida eftersom jag tänkte att det går åt folk: Hon var på väg från örebro så hämtade upp henne strax innan marieberg sen vart det ilfart till stallet. Som "vanligt" var veterinären försenad typ 1,5h så var bara att varva ned och vänta. Suck. Tur att svatos är så bra så man förlåter henne ;)

Så puke fick alltså 5L parafinolja nedsondat för att skölja ur tarmarna. Sen ska vi börja om på ny kula att ympa honom. Fick ju ett nytt fånganfall i fredags för er som inte vet. men svatos sa att tack vara att vi vart så snabba att ympa & gett anti-flammatoriskt så är det värsta redan över. Skönt!
Så bara att vänta ytterligare månader på tillfrisknad. Inget bete för puke iår iallafall ..

Imorgon ska jag sköta om min svarting. :)) Han stod under droppande tak idag så var dyngsur. ;) Kraken haha. Fäller ju som attan nu så är lagom snygg. hihi

Nu ska jag ducha! Älskling hade lagat pannkakor när jag kom
hem så är mätt och belåten. Så dutkigt av honom! :D <3

//Emma




Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0