6 mars | en riktigt mysig dag

Åh vad härligt med helg hörni! Dessutom underbart väder med vårsol!
Vaknade självmant halv nio imorse och gick faktiskt upp då.
åt frukost med älskling och skicka ut älsk med junior så han fick kissa.
Fick tag i ida som skulle med och rida och bestämde mig för att duscha av junior då han bara ligger och kliar och kliar av alla päls som ska av. ;) Så när han kom in så slängde vi in honom i duschen och han vart ju inte direkt överlycklig hehe. ;) men efteråt rusa han runt och var hur glad som helst av all uppmärksamhet ;) Så nu är han len och fin som en abyrumpa. :) Inte luktar han gris heller ;D

Vid elva kom ida in med bussen till kumla station där jag hämtade upp henne och två av hennes hundtöser. För er som inte hängt med har hon ju skaffat sig en bedlingtonvalp som heter ninja. :) Skitsöt! ser ut som ett litet lamm. hihi
Vi hämtade också upp en nyvaken linda som inte kom iväg på kryssning pga allt strul med alla färjor. Den här vintern alltså...

I stallet hittade vi en halt puke.. troligen ett återfall. :( :( Hade rymt och smällt i sig massa hösilage sa monica..
Fick höra att det börjar luta åt avlivning för hans del, speciellt om inte jag tar honom på foder. fuck! Jävla skit alltså :'( Hjärtat kvider vid tanken! Min fina puke :'( men har inte råd att ta en sjuk häst..

Men vi stack ut och red, jag började rida storm. Haha den hästen alltså. Tycker verkligen inte han är ett dugg kul att rida längre. Dels för att han är så himla fet att man inte kommer åt honom, dels att han är så omotiverad att vilja jobba nu. ;) bortskämd att göra som han vill. Sen sitter man som en padda i hans sadel. Inget stöd eller bra kontakt någonstans. usch blä.. så bytte ganska snart till min svarting istället. ;)
Han var okocentrerad och jag tappade tålamodet. *fy på mig* men han gick jättefint vissa stunder. :) Hoppas det blir bättre imorgon. red iallafall barbacka eftersom sadelgjorden inte gick runt. x'D haha patetiskt! Elle okej jag orkade inte krångla med den. ;) men var nyttigt att rida lite barbacka med. :)
Efter ridningen fotade vi idas voffar, mest valpen såklart. ;)

Dock så verkar Linda ha tappat sin mobiltelefon när vi var ute. Spårlöst försvunnen! Vi åkte tillomed med bilen och letade men hittade ingenting. Dessutom har telefonen stängt av sig så vet inte om någon hittat och snott den?! Usch stackars linda!

För övrigt strejkar min kamera. :/ Vet inte riktigt vad som felar men han lägger inga fokuspunkter och är skitseg! hum.. gillar inte! Så ska sätta mig med den och kolla ordentligt tänkte jag.
Ni läsare frå avnjuta några bilder från dagen istället. :) Fotade av både mig, Linda & Ida. :)

||Emma








Kommentarer
Postat av: Lovisa

Usch va hemskt med Puke :( Hoppas, hoppas han blir bättre! <3



Vill ha sommar nuuu! ;)

2010-03-06 * 20:45:45
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja tack för en rolig dag! :) Synd bara att vissa klantigheter kan förstöra en hel dag ^^ Jag tycker iallafall att Storm gick fint stundtals, iallafall med tanke på att han knappt gått nått ;P Men nu ser jag fram mot morgondagen!



Men du, jag har ju också fotat, iallafall en bild du lagt upp ;P haha ingen big deal men iallafall xD

2010-03-06 * 21:43:44
URL: http://corellii.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Svar: oj sorry, trodde ida fotat den på mig & storm men det kan ju inte stämma nu när jag tänker efter. xD

2010-03-07 * 08:45:04
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Ida

Underbart med update, tusen tack för igår!!



så himla sorgligt med Puke :*

hoppas att det löser sig på bästa vis... <3



KRAM!

2010-03-07 * 09:55:36
URL: http://kinesbus.webs.com
Postat av: Emma || Nikoba

Svar: Tack själv! Alltid lika kul att ha dig med :D



hm.. jo :( hoppas det lser sig alltså.. :(

Kramar

2010-03-07 * 10:34:03
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

hoppas puke blir bättre :/

sv. haha jadu, minns inte var jag hittat mina.. har hittat de på min hårddisk från en gammal sida från webbdesignlektionerna på gymnasiet.. men de finns vella en hel del på devineart lr hur de nu stavas :) annars googla free backgrounds lr ngt ^^

2010-03-07 * 11:49:58
URL: http://coozie.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0