30 mars: så skönt att jobba

Ja idag så var det åter dags för jobb efter allt elände med förkylningen osv. Så grymt skönt att jobba, vet inte varför jag fick den känslan idag. Men var skitskönt att komma tillbaka. :) Trivs ju dessutom extra bra nu när theresa är tillbaka. :))
Sen var det skönt att röra på fläsket.. höhö. När jag blir deprimerad över något slutar jag antingen äta eller så tröstäter jag som fan. Gissa vilket alternativ det blev nu .. suck. de ynka kilon jag gått ned sen jag började jobba är väl tillbaka nu. men nu blir jag pepp! Theresa hotar att anmäla mig till vårruset i maj och vill dessutom börja simträna med mig så nu jävlar! Har ju dessutom en hund att ta hand om. Då duger inte soffpotatisstilen länge! :O Nu är det banne mig slut med skräpmat, söt dricka och en massa glass. JAG ÄLSKAR PIGGELIN! :'( Ska verkligen försöka komma i form, vill det verkligen. Bara så svårt att motivera mig själv.. men nu kommer våren och då är det skönare att ge sig ut. :) right?

Nu på kvällen packade vi in vovven i bilen och for till hällabrottet och släppte henne lös för första gången. Kanske första gången i sitt liv? Eller ja lös o lös, hon hade långlina utifall att någon skulle ske. :) Men hon skötte sig över förväntan. Kom när vi vissla, och när vi vände ryggen till och gick ifrån henne kom hon direkt. <3 Hon har ju fått en förkärlek till en pipleksak som ser ut som en groda. Perfekt för belöning!
Dock hon våran vovve dålig kondis. ;) En repa över fältet fick henne och flåsa rejält. ;) Så inte bara jag som ska komma i form. haha.

men nu ska jag wooka lite till matlådan imorgon. :) Cio!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Guud va fin hon är! :) Golden s'ger jag bara! <3

Ett tips till att komma i form förresten, börja med träningsdagbok, skriv upp allt du gör om dagarna som kan räknas som träning och skriv även de dagar du inte gör något, typ "vila" eller något, det fick igång mig! Och ha en kostdagbok också, då får man stenkoll på vad man egentligen äter, skriov upp allt, varenda liten grej du stoppar i munnen, för mig har det funkat super! :) Lycka till med allt.

2010-04-01 * 11:46:29
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Kan förstå dig att det va skönt att jobba igen :) Konstigt nog så längtar man nästan lite till jobbet när man varit sjuk ett tag :) hehe!



Va kul att det går framåt för er med vovven! :D här hemma har vi dock en som inte lyssnar för 5 öre :S inte ett dug kul.. skönt att ja har Eros som jag kan lita på kommer tillbaka iaf :) <3

2010-04-02 * 19:08:21
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0