29 mars: träning pågår

Åh har nyss kommit in från en promenad i spöregn tillsammans med smilla. En kamp varenda meter. Måste kolla upp n¨ågon allmänlydnadskurs åt oss så jag får hjälp. Allt klaffar så jävla fint förutom när vi är ute. Då finns allt annat i huvudet än att lyssna. Inte konstigt när man bott inne hela sitt liv dock .. Men ska nog at en kurs hos Cajsa på skolan. Det drog igång en idag. Kanske kan haka på den till nästa vecka. Ska höra med Cajsa. :) Blir nog bra i slutänden. Fick kontraktet från polisen idag så om några dagar står jag som ägare. :)))

Måste också inflika att jag blir så förbannat trött på hundfolk. Tror de seriöst att skiten lixom försvinner vbara för att hunden gör ifrån sig i snön? Fattar de inte att det som göms i snö kommer upp vid tö? Tydligen inte! Gaw så jävla snuskigt ute nu! Blä!

var förresten ledig från jobbet idag. Eller ja, snarare sjukanmäld. Vi tyckte det var lika bra att jag tog en dag till på mig att bli frisk. Ska göra ett försök imorgon så får vi se hur det går. :) Har tröstätit som en idiot sen Puke togs bort så måste komma igång nu. Theresa tycker jag ska vara med på våruset samt börja simträna med henne så är väl bara att sätta fart. ;) Kan vara nyttigt. hehe har ju dessutom en understimulerad hund att motionera.

Snart åker aegir hem.. usch. :( Vill inte vara med och lämna honom.. Ska försöka lösa det ändå. Sen blir det nog att leta ny häst. Tror inte jag klarar av att vara utan det. Dock så kommer det kännas som ett svek mot puke, men så får man inte tänka? Eller .. ? :(
Vi får se vad som sker..

Nu ska jag äta ugnspannkaka & kolla på de svenska hollywoodfruarna. :P
// Emma


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0