14 mars || omtumlande dag

Vilken dag!
Vet knappt vart jag ska börja. Eller jo, jag börjar med att ursäkta att jag inte bloggade igår. Men jag somnade id typ nio, hehe av misstag. Skulle blogga efter att emil & jag gosat lite för ha skulle åka till sin brorsa ett tag men jag somnade. xD haha så nu vet ni det.
var iallfall ut till stallet med Linda & red. Tog en lång sväng på 1,2mil och jobbade häsatrna ordentligt i både trav, tölt och galopp. :) Härligt! Var så himla varmt och skönt ute.
Efter ridturen så städade vi sadelkammaren också. :) Skönt att få det gjort. :D Nästa ryck får bli att smörja allt läder. ^^

Men åter till idag!
Dagen började med att jag & Emil åkte upp till stallet och hämtade mina ridkläder. Aegir låg och sov i vårsolen och såg ut att må så gott. <3
Sen bar det av till viby där jag provred ett korsningsto som heter patricia. Hon är en korsning på fjording/ new forest på 18år och verkligen urfin! Märktes inte att hon var så "gammal". Red ut en sväng på henne själv då hennes ägare karin inte kunde följa med. Dock blev det mest skritt då hon var oskodd och det är snorhalt ute.
Med tanke på att hon inte vart riden på två veckor och inte ordentligt så var hon okej. :) Svårt att säga på en ridtur såhär men visst var hon stel och testa mig men hon var ändå mysig, dessutom var hon i precis rätt storlek för mig! 1,45cm är som gjort för mig! :) Tyvärr är det en bit att åka och än så länge vill inte karin lämna bort henne utan ha henne hemma.
Får väl se hur det blir, ska iallafall komma ut och rida henne några fler gånger och lära känna henne lite mer. :) Hade iallafall ett jättemysigt stall och ridbana planeras! 5min m bild till ridhus & ridbana och transport fanns på gården så var helt perfekt annars :)
Men vi får väl se vad som händer. :D
De hade en hund på gården som junior fick leka med. hihi var så söta tillsammans. Junior är helt slut efter det. ;D
dagen slutade ju med att han träffade fyra nya hundar så han är nog aktiverad så det räcker idag. *fniss*

Sen drog vi vidare, Emil & jag. :) Först till marieberg och käka lite samt tanka bilen som törstade efter soppa. ;)
Sen åkte vi hem till eva, som guidade oss vidare till Nybergets hund & kattpensionat där jag med säkerhet har funnit en ny kärlek, i form av en 2,5 år gammal golden retrievertik! Så himla fin! Är en omplaceringstik som tagits omhand från en person som inte rokat tagit hand om sina djur pga dödfall så molly (som hon heter) var en av de två hundar som räddades från en missär där de levde i sin skit och aldrog fick komma ut. Hunde hon bodde med fick avlivas.. :(
men molly är så fin! Några få extrakilon men annars superfin! Exakt vad jag söker för tusan! Så himla sött ansikta att jag blev alldeles stum. Eva fick påminna mig om att andas allstå. xD hihi
Dock har molly ett problem. Hon har aldrig fått komma ut, alltså bokstavligen. Hon är som en valp i skallen. Hyper hyper hyper när man ska ut och gå. Drar och sliter efterallt hon ser men är så glad och snäll! Vi kom fram till att hon är nog så grymt understimulerad att hon inte vet vad hon ska göra med all energi men hon kunde dock vara rätt passiv. Satte sig snällt vid sidan när vi stod och prata osv. :) Gick kanonfitn ihop med junior och allt. :') Såååå gullig hund! Skäller ingeting och är rumsren vad jag förstod. åååh ville inte lämna henne i den där lilla trånga hundboxen hon bor i nu. :( Måste vara ödet, det där är min hund!
Ska ta henne på prov några veckor - en månad nu redan i veckan när junior är kvar. :) Är nog himla bra att ha en sån lugn och stabil förebild hemma för henne. :D Ska ringa kontaktpersonen för henne imorgon så jag får skriva kontrakt på prövotiden. helt estatsisk över det här. Tänk om hon blir min min min! :')

vet inte vad jag ska skriva mer nu, så fråga på allt ni vill veta! :D
// Emma





 




Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag är så glad för din skulle gumman!!! :D IIH! hoppas att det går som planerat nu då :D Håller tummar och tår för dig! <3

2010-03-14 * 22:32:58
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Emma || Nikoba

Svar:

Tusen tack Lovisa! <3

2010-03-14 * 22:35:14
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Anonym 1

Tror golden blir den perfekta rasen för dig och hon verkade ur fin ;)



Ang hästen, du såg ut att passa jätte bra på den i storlek :D

2010-03-14 * 23:19:33
Postat av: Anonym

Svar Anonym1:

Tack så mycket, kul att höra!

2010-03-15 * 14:31:39


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0