7 januari | svinbra

Okej, det blir ett kort inlägg idag skulle jag gissa på. Så sjukt trött, somnade när emil & jag käkat och vaknade till nu. Vill bara ta mig till sängen och fortsätta sova. Märks att man är i fel rytm..

Jobbat hela dagen, har flyit på bra. Utgödslingen i nya svinhuset havirera ju på nyårsdagen så vi har inte fått strött som man ska sen dess. Så jippe vad svansbitningar och naggningar det uppkommit redan.. Men imorgon så får de halm idag de små liven. <3

Theresa och jag jobbade av nästan alla rutiner till frukost sen knalla vi ned och la oss i skiten inne i slaktvinsstall 2 och godkände 10 boxar gylotor där. Skittrevliga djur denna gång, inga som var sådär hispiga och skrikiga utan de flesta var framme och hälsade. :) jag hade fullt ipp med att räkna spenar och skriva upp dem. ;)

På eftermiddagen skulle vi strö i bb, en sugga som grisade för typ 3dagar sen har inte vart fräsch. haft illaluktande flytningar och vart allmänt dassig så vart behandlad med div grejs.. idag kom det ut en död gris ur henne.. och JA den var rutten. ramla tur i slamsor när jag tog i den.. urk!
Fick också dra på mig en undersökningshandske och gå in i en sugga och känna om hon tömt sig då hon inte verkade klar. haha gick ju ehm bra.. för det första låg hon asdumt så fick typ kräla mig ned på spalten och ligga ned för att få in armen, sen drog hon svensen i nyllet på mig.. och nej den var inte så ren. Så mums, grisbajs i ögonen. KALAS! >.<

Inte nog med det. Klassades nog som allmän fara på vägen hem. Var så jävla trött att jag var nära att köra av vägen.. kom på mig själv med att ligga under nittio på motorvägen strax innan jag skulle ta in mot kumla. o.O wtf?!
Sen när jag kom hem hade nån jävla dotter till en Stanoje Risticr snott min förhyrda parkeringsplats! Ringde och bad dem flytta. Dock orkade jag inte flytta bilen.. den får stå på besöksparkeringen tills imorgon.. blö!

Nä nu ska jag banne mig gå & sova! Svarar på kommentarer imorgon! :)
HA det bäst!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Usch! Då kan ja förstå vrf hennes flytningar luktade illa :S

2010-01-12 * 20:49:52
URL: http://nikonda.blogg.senda.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Nu blev det nåt konstigt med min URL xD

2010-01-12 * 20:51:00
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0