30 januari | kärlek idag

Okej inte riktigt igång ännu med bloggandet. I torsdags hade jag inget vettigt att säga, haha eller okej ska väl erkänna att jag körde fast med bilen när jag var upp till stallet och pysslade om hästarna. ;)
Hittade då en snorblöt aegir som stod och ångade i -10?! Inte okej! Så han fick gå med svetttäcke & täcke på sig under natten. Undrar varför han var så blöt. :S Kanske vildsvin som vart i farten och skrämt upp honom? vet inte, men idag var han snustorr iallafall.

Idag firar Emil & jag Ett år & 6månader tillsammans. :) Går så fort <3 Älskar dig bubben.
Sen är det exakt ett år sen jag var ut till puke & storm första gången och provred. <3


Igår så var jag ledig från jobbet då jag var hem till mamma & pappa för att gå på begravning. En mycket nära vän till familjen gick hastigt bort inna  jul så igår tog vi alla avesked av honom. jag kan verkligen inte med begravningar.. :'( Vila i frid Torbjörn. Vi ses säkert igen.

Idag så sov jag länge. Emil var och jobba så kalla upp junior i sängen när han åkte så vi låg och snarka ikapp till tio någonting ;D haha Skönt!
For sne ut till stallet vid tolv, temp.mätaren i bilen visade på -16 så var inte så jäkla taggad på att rida.. >.< Häsatrna var alldeles vita av frost. Men fick iallafall för mig att hämta lite sly åt dem så de har någe att knappra på i hagen så selade på storm och hömta hem lite. xD haha vi fick pulsa i en halvmeter snö men han verkade nöjd att få jobba lite ;) Han är ju så stencool och finner sig i allt. ;)
Sen skulle jag rida en sväng på honom, bara skritta en bit. haha men han tyckte det räckte för idag och vände vid slutet av gårdsplanen där vi stod och kampa en bra stund innan vi kom iväg. han är så gryyyyyymt tjock nu så man har inte så mycket att säga till om. xD haha Kommer inte åt med skänklarna :P
Sen baraka vi oss in i skogen för jag skulle gene till ett gärde.. haha man han VÄGRA gå upp på gärdet och jag frös som attan så jag fan i det och lät honom halvt trava genom skogen och tillbaka till vägen. nej jag & storm är inte särkilt seriösa tillsammans. :P

Efter den snöiga turen var jag stenfrusen och ville bara hem så aegir fick bara lite ompyssling och likaså puke.
Puke mår bättre för er som undrar. Fått av sig skorna och verkar inte ha ont. Sista medicindagen idag sen ska han börja få gå ut på korta promander i hans takt. leyar stallplats för fullt åt honom i skrivande stund.

Sen har eftermiddagen ägnats åt bilåkande. Hjälpte en kompis att storhandla på marieberg idag då han inte har egen bil. Sen var vi oh hälsade på emils mamma, syster och systerdotter också. :)
Nu ska jag ställa in alla mat vi handlat sen blir den nog sängen. :)

// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Grattis på er gullungar! :D <33



Men gud, va kan ha hänt då eftersom han ångade? :(

Skönt att Puke börjar bli bättre :) Man får en varm känsla i kroppen när man inser att det är på väg åt rätt håll iaf :)

2010-01-31 * 21:55:08
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0