27 januari | en början

Det är väl dags att blogga lite igen. Blir uppritkigt rörd över alla goa människor som bryr sig på äkta vis och har hört av sig till mig på diversa olika sätt, folk som vill fortsätta följa det jag gör.
Att det sen finns ,männsikor som är avundsjuka eller inte vet hur man beter sig får jag ta. 

Kan ju förklara mig lite. Efter allt detta här på bloggen kände jag mig helt tom. Min blogg blev ju något slags slagfält där detta med att skaffa hund blev en het fråga. Inte så kul..
Sen i fredags var jag ledig från jobbet & drog ut linda till stallet för en mysig ridtur. Det blev inte som vi planerade då vi hittade en stapplande häst i hagen, puke var skitdålig. veterinären kom runt fyra och konsterade det vi istort sätt förberett oss på.. fång. Denna gång i alla hovar. För två år sen så hade han fång också, men då bara i framhovarna. Dock kunde han inte ens stå upp då.
Så nu står min finaste i ligghallen för sig själv och har ont. Han går på metacam för fullt..
På fredag kommer en hovslagare ut och slår av skorna samt verkar honom..

Så helgen har ägnats åt hästarna. Puke har fått massa pyssel & så har jag vart ute och ridit aegir.  busen bockade med mig för fullt i söndags när jag red barbacka. höhö
I lördags var linda & jag ute, sen stack vi till hallsberg & mötte upp malin svensson som fixat några ridskolehästar att motionera åt oss. jag fick rida en stor skäck på 167cm som hette canesse. Jättetrevlig dam, med mycket go i. ;) red ut en runda först sen i ridhuset. :) Vad knasigt det känns att rida storhäst när man är van med ponnysar. Galoppen känns ju bara som en enda serie bockningar. xD haha
Var kul iallafall, men ajj vilken träningsvärk det bjöds på dagen efter. ;)

Annars rullar allt på, jobbar för fullt. :) Saknar theresa som bara den men ändå lite roligt att pyssla själv. :) man lixom kommer in i allt på ett annat sätt.
Idag dräcktighetstesta jag suggorna i lösdriften.. snacka om att inte samarbete för fem öre! ;)
På måndag är det avvänjing. och smågrisarna växer så det knakar. :D Suggorna är dötrötta på dem. ;)

Med junior går det också bra, känns så himla mys med hund. Igår träffade vi ida med hundarna och tog en lång promenad. Junior undrade nog var det var för gläfsande småjyckar i kläder som sprang framför nosen på honom. xD haha Han vart dock fett stölt över att vara snabbare än dem ;) han sov som en stock när vi kom hem. haha
Tänka sig det ser ut som ett hundliv passar mig.. hmm.....

Men nu ska jag hoppa in i duschen och lukta några procent mindre gris. ;)
Hoppas ni tycker om att jag bloggar nu. :)

Hälsningar Emma


Kommentarer
Postat av: Suzette

Klart vi tycker om att du bloggar, har saknat det, verkligen, älskar att läsa folksbloggar :) Kram på dig

2010-01-27 * 18:37:04
Postat av: ämma

tack suzette! <3 kram

2010-01-27 * 18:53:47
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Jossie

Jag tycker också det är kul att du börjar blogga igen! Bra att du klarar av att fortsätta bloggen trots det som hänt.. Vet du vem som var den anonyme? :/ Ta hand om dig! Kram

2010-01-27 * 19:14:22
Postat av: ämma

Tack <3

ja det vet jag, en sk. kompis..

Kramkram

2010-01-27 * 20:13:47
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Självklart! :D så kul att läsa! Fortsätt och låt inte någon annan hindra dig igen! :)

2010-01-28 * 21:05:06
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: Tessa

:) Klart du ska blogga! Va roligt :)

2010-01-29 * 08:42:15
Postat av: Lovisa

Det är jättekul att du börjat blogga igen! :) Och jag håller med Linnéa, låt ingen hindra dig igen! ;) <3

2010-01-30 * 13:01:35
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0