19 januari | åter hundplaner

Nu har åter hundplanerna satt fart i mig. legat på is ett tag, mest för att jag inte hittat någon ras som jag tror skulle passa mig. Vilken ras man än väljer är det alltid något ljushuvud som måste komma och trycka ned än hur svår den rasen är, så tillslut såg jag ingen ras som var värd och satsa på om jag ska vara ärlig. Men nu är jag på fötter igen, blir nog inte tal på hund fören absolut tidigast i sommar, men kan dröja ett år med. men har nu kontaktat en jättetrevlig kennel, som jag för övrigt pratade öga mot öga med på örebro mässan som var i november. :) Så himla trevliga är dem och de har lovat att vi kan hålla kontakten så jag kommer in ännu mer i rasen för så som hon beskriver den låter dne perfekt! Inte för stor, inte för krävande, inte för känslig & att det är en frisk ras!

Rasen jag pratar om är welsh corgi cardigan. :) Jag tänker inte lyssna på negativa ord längre. Mitt val, mitt liv, min hund. punkt! Bild nedan.

Annars flyter allt på, jobbar för fullt. Pratat massa engelska idag med killen från lettland som jobbar hos oss eftersom han fick vara min "dräng" hos grisarna idag. höhö. Han har lärt sig vad halm & sugga betyder iallafall. ;) haha jag som hatar att prata engelska. ;) försök själva att förklara att han ska raka skit i alla boxar och ta bort allt blött, titta under krubbora osv, och sen strö smågrishörnorna på ett vettigt sätt. xD hahaha chefen bara skrattar åt mig. :P

men men, precis kommit hem från en kvällspromenad med junior. mötte en hund och han höll sig i skinnet. satte honom vid sidan lungt och pratade med honom och han satt kvar. ;) där for mitt självförtroende upp några steg. ;) han gör ju utfall mot hundar när han går i koppel.. speciellt stora hundar efter en grej han var med om som valp då en alaska hoppade på honom och han inte kom undan.. kul. not.

men men upp & jobba imorgon. helgen ska ägnas år pållarna <3
hälsningar Emma


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och du har tänkt på att du måste sitta hemma med en valp i minst ett halvår dygnet runt innan du kan börja lämna den ensam? Hur bra går det ihop med det faktum att du har ett heltidsjobb du säger kör slut på dig var och varannan dag och att du för tillfället "har" två hästar som du knappt hinner med att hälsa på på vardagarna?

Tror du att det går att köpa tid på flaska eller hade du tänkt ta tjänstledigt eller vad är grejen? Jag fattar inte hur din hjärna fungerar om jag ska vara ärlig.

2010-01-19 * 23:07:42
Postat av: Emma

Bara grejen att du är anonym är skrattretande.

När valpen kommer tänker jag plocka ut semester. Plus att min pojkvän bara jobbar halvtid. Sånt löser sig alltid. Angående hästarna är det inte tiden utan faktum att det blir mörkt vid halv 4 då jag slutar jobbar. Har man hästarna mitt i skogen utan upplyst ridbana är det jävligt svårt att göra något. Men det ska ordnats i april då de ska flyttas så du kan vara tyst.

Stå för vem du är nästa gång och ta reda på fakta.

2010-01-20 * 09:15:07
Postat av: Emma

Och sitta hemma i ett halvår? Hoppas du inte har hund för de är väl totalt insnöade. Valpar ska i rimlig mängd miljötränas och kan lätt vara med på bla jobbet där den får träffa andra hundar och människor. Även om den första tiden ska vara lugn men det gäller fan inte ett halvår!

2010-01-20 * 09:20:14
Postat av: Ida, Luna, Kaia & ...

Haha vad jag sitter o skrattar! Folk tror dom vet så mkt och kan döma hit o dit!

Jag som känner emma privat kan lugnt säga att hon vet vad hon sysslar med! ;)



Emma, go for it! Följ ditt hjärta :)

Hemma i ett halvår.. HAHA! Hört talas om miljö och socialträning? :P

2010-01-20 * 10:20:25
Postat av: Suzette

Haha, stackars anonyms hudn om h*n har någon, den måste vara rädd för allt ;) Gör som du vill emma, vi vet alla att du är toppen med djur :)

2010-01-20 * 17:31:21
Postat av: Linnéa

Bry dig inte ens emma ;) Du har tydligen en avundsjuk läsare :) Denna vet antagligen inte hur stort djurintresse du har, hur mycket du bryr dig om just djur och att du till råga på allt faktiskt är utbildad djurskötare (som såvitt jag minns till och med fick pris när vi tog studenten för det!) :) Söt hundras btw :) lycka till!

2010-01-20 * 19:19:16
URL: http://lellelilla.blogg.se/
Postat av: TINNA

Wow, jag som trodde du var helt fast vid att det skulle bli en golden :)

Jätte söt ras, lär passa bra ihop med söta du ^^

2010-01-21 * 21:12:05
URL: http://oddtinna.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha håller med Ida, jag sitter och skrattar för att det är så ironiskt x'D

En del folk som sagt, tror sig ju vara bättre än va de egentligen är.. haha!! Stackars "dennes" hund om h*n nu har nån!!

2010-01-22 * 22:06:48
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tycker förresten att du ska göra precis som du själv vill, och lyssna bara på det du vill höra!!

Go for it, ja vet att du klarar det! :D <3

2010-01-22 * 22:07:33
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0