13 januari | förkrossad hundvakt

GUD vilken huvudvärkt jag har.. Nyss vaknar efter en oplanerad sovstund i soffan. Totaldäcka efter jobbet. Är ju som sagt inte helt frisk ännu och det visade sig ju direkt imorse när jag typ dog efter första avdelningen. ;) Som tur var hade jag hjälp av anders och henriks föräldrar som var gulliga och skötte vissa sysslor. :))

Hehe på min "attgöralista" som theresa skrivit nu när de är i norge stod det att jag skulle sätta i öronbrickor på tre suggor, aldrig ens sett hur de gör. Jo alltså på smågrisar har jag ju gjort det men inte på vuxna djur. Hjälp vad nervös jag var och hjälp vad enkelt det var. x'D Haha verkligen ingenting att vara orolig över. :P
Vaccinera också gyltämnen, hatar att vaccinera men idag gick det bra. :) hatar de kanyler vi har just nu, tunna plasthuvuden som lätt går av. Två gånger fick jag hoppa in i boxen och ta ut avbrytna kanyler ut gyltorna. >.< Blir så arg varje gång att jag har list att skita i allt. Händer alltid när man har flyt dessutom. ;)
Imorgon ska jag SE - stämpa alla djur i slaktstall 2. :P Då använder man en klubba med en platta där nummret utgörs av vassa piggar som man doppar i tatueringsfärg. Sen slår man på grisens båda bogblad. Gör ont i än alltså!

Annars så har dagen varit lugn. Kastrerat några kvarblivna kullar, slog ihjäl en liten plutt som jag inte vet vad som hände. Han var bra på morgonen, sen plötsligt så låg den istort sätt livlös och alldeles ruggig. :S Knasigt..

Sen lyckades jag ju ha söbder min mobil! Var och handlade lunch och tappade den pladask i golvet så hela skärmen splittrades! INTE OKEJ! fan fan ser knappt någe på skärmen så måste skaffa mig en ny mobil ser det ut som.. :( Jävla otur!

Plockade ju med mig junior hem idag, theresas schäfer/labbekorsning som ska vara här tills imorgon kväll, och sen bo här när hon är i colombia. :) Han är så snäll så.
Innaför dörren låg det brev från adressändring med flyttkort osv. :)

Men nu måste jag laga till någe att äta, emil slutar jobbet snart så han är väl hungrig.
Kul att så många hittat till min blogg. :) Blir så mycket roligare att blogga och pyssla med den då. :D

Ha det toppen!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Skönt att du fick lite hjälp på jobbet :) inte kul att va sjuk å va tvungen att jobba :/



Aa det där med stämplar håller ja med dig om xD det gör on i en!



Mobilen såg inte värst kry ut :( jobbigt sånt där!

2010-01-13 * 21:32:53
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fin blogg, och snygg header ! :)

2010-01-14 * 14:40:18
URL: http://brusella.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0