14 februari | alla hjärtans dag

Jag tycker detta med Alla Hjärtans dag är rätt överdrivet. Älskar man någon ska man väl visa det året runt och inte en ynka dag? För mig betyder det mer att bli bjuden på bio eller få en ros närsom och inte under en dag då miljoner andra får det. Men det är bara min åsikt. :) Älskar iallafall min Emil. <3

Igår skulle jag ha bloggat men jag somnade, nej jag däckade som en sten i soffan efter maten. Jobbade från klockan ses och sen var jag i stallet till typ halv sex så var döslut. Minns inte vad jag gjorde mellan det att jag låg i soffan tills att jag vakna i sängen imorse, men har hört finfina historer om mina bravader av emil. ;)

Igår så red jag aegir, han var hur fin som helst! Jobbade på som sjutton och var mjuk och fin. Linda följde med på cykeln och fotade ftersom monica skulle rida storm. fast hon fick ont i rumpan och red och mötte oss så fick linda rida hem ;) haha
men som sagt aegir var en dröm. Red på engelsk nosgrimma på honom och det gick han bra på. Dessutom lagt på en svanskappa för att förhindra att sadeln glider fram. Fick nämligen med en världelös sadel när jag tog hem honom så har ju typ bara ridit barbacka i vinter. Men nu ska jag få upp en kondition på honom så vill kunna stå upp i ex. galoppen så det inte blir så jobbigt.
Fick till en himla fin galopp igår, en jämn lugn som jag kunde hålla i nästan en kilometer utan att han tröttna. :) Han har en bra grundkondis så vi är snart i form. :D

Red idag med, dock så krävde jag inte så mycket form som igår utan jogade mest. :) Något han nog tyckte var lika skönt. :) Pulsade också i djupsnö ;) ojoj vad de får jobba då. I like it. ;) Dock stod jag i fältsits i typ tio minuter, vilket resulterade i att min rygg dog en stund, men vad gör man inte för att underlätta för sin pålle ? ;)
Var iallafall mys att vara ute & rida med linda idag. var jättemysigt väder när solen låg på. Dock inte lika festligt med all snö som faller ned från träden. Skrämde salg på hästarna en gång då en stor hög rasa precis bakom oss. ;) Kändes som att aegir skulle explodera. ;D

Puke mådde bar idag, verkade inte ha så ont. Inte säker på att medicinkuren är över men han hade inte ont nu iallafall. Tog en promenad med underbarigen och har är sååå sur. ;) Tycker väl att vi behandlar honom som skit nu när han får stå inne ;) Men som sagt, den 24.e ska han röntgas. Hoppas det ser bra ut så kanske man kan börja longera och markarbete iallafall. :)

igår fotade jag också en massa bilder på jobbet. :) Kommer läggas upp på facebook & bilddagboken. Likaså bilder på mig & aegir och på lindas kattungar. :) enjoy!

Nu ska jag mysa med Emil, mata djuren & sen sova! Jobba imoegon. :)
Kram Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilken fin header! :D Och va kul att det gick bra med Agge idag :)

2010-02-16 * 19:37:35
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0