10 februari | mer jobb

hej på er, har inte så mycket att srkigva om idag. Skulle bli ett liknande inlägg som igår förutom att jag sluppit misshandla min arm inne i några suggor. ;) Pysslat i BB- stallet hela dagen. psurngit och tamåat suggor, behnadlat, rakat skit och förlöst smågrisar. En förbannad sugga låg ihjäl FEM stycken små fina smågrisar på mindre än en halvtimme! Hon får banne mig gå på slakt! gammal & avvande skit förre gången också. usch stor som ett hus är hon!

men men tycker om mina grisar ändå. kan ärligt säga att jag verkligen tycker om mitt jobb. satt i bilen hem idag och tänkte på hur lyckad lottad jag är som fått detta jobb! Visst det är jätte slitsamt ibland men det är så kul! Ingen dag är den andra lik, ni anar inte vad jag tycker att det är mysigt att sitta och massera juvret på en sugga för att få igång lite extra värkar och så plopp så kommer det ut en luen bebbe som man får hjälpa på traven med att bli torr och komma till en tutte. <3 It´s amazing!
Så jag är glad att jag lyckades med att få ett jobba som är i den sektor som jag pluggade till! Har ju för tusan över 15.000 husdjur att ta hand om varje dag ;) hihi

Men nu ska jag sussa! Imorgon ska jag kastrera & slipa tänder hela dagen lång!
tjing!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja verkligen jättekul att du får jobba med det du gör. Själv pluggade jag i Norrköping och blev djurvårdare, men var hamnade jag? På ett gruppboende för utvecklingsstörda (som jag i o för sig verkligen trivs med!)

2010-02-11 * 13:11:15
Postat av: Linda

Ja vissa har tur dom Emma ;) Kul att du trivs iallafall :)

2010-02-11 * 13:25:13
URL: http://corellii.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Du har tur du att ha en sånt jobb! ;) Jag är ju som sagt lite avis på dig, hihi! xD

2010-02-12 * 11:07:50
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0