31 augusti | tiden bara går

Tiden bara fortsätter och gå utan hänsyn till vem den stampar på.
Sån är Tiden, den bara går och går och går. Egoistisk, rättfram och hänsynslöst. Man kan varken få den att stanna upp, gå tillbaka eller gå fortare. Man har bara valet att görta sitt bästa för att inte hamna i vägen, för att inte få sig ett stamp eller två. För att Tiden kommer aldrig vika sig för dina önskemål eller drömmar. Den kommer och se dig precis som den du är. Liten & försvarslös mot det oundvikliga.
____________________________________________________________________________________________

Sitter just nu hemma ensam i min lägenhet. Längsen jag var helt ensam nu. Känns sådär.
Nyss hemkommen från  mama & pappa. Hälsat på systrar och sådära, plus hämtat hem min lille kanin som ska bo här ett tag. Kaninvakt åt min egen kanin låter väl rimligt. ;)
Så nu har jag en ny djurhörna. ;) Stampe sitter och dampar över allt obekant. Sitter och varnar alla andra kaniner i kumla om att det är farligt där. dvs stampar i golvet. irriterande! haha

Jobbade halvdag idag. Skönt. Var rätt lungt, en hel del halta smågrisar att behandla bara, så behandlingsrundan tog ett tag. ;) Sen hade jag slagsmål med en grinig sugga. Fan vad irriterad jag vart. Skulle bara bitas och hålla på!
Dessutom hade jag en sån där göra-illa-mig-på-allt-jag-ser-dag så har kommit hem med lite fina blåmärken både här och där. :P

Men nu ska jag natta mina kära djur, oh sen krypa ned i min kära säng.
Imorgon är det foderlära på jobbet.

// Emma


Kommentarer
Postat av: Ank

Måste säga att det ser himla mysigt ut med din "djurhörna"!

2010-09-01 * 18:57:13


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0