23 april: kall, blöt & rolig ridtur

Jaha dags att blogga igen då. :)
Vart en rolig dag. Sov till halv tio. Eller ja snarare tvingade mig själv. ;) Älsk & jag vaknade vi sjutiden men jag tyckte jag skulle sova vidare. ;) Så det gjorde jag minsann! Skönt som tusan.

Åkte ut till marieberg på förmiddagen & handlade hundmat mm till hunden. Blev även lunch där ute, då Emil & jag inte kunde hålla oss ifrån pacos. ;)

Sen for jag & Linda ut till stallet där vi red en liten udda tur. hade inte tänkt att rida mer än fram 6 tillbaka på upplagsvägen, men knasiga som vi är besämde vi oss hastigt för att rida en annan väg som monica snackat så mycket om. Så sagt som det var gjort red vi den, en jättemysig skogstsig först, där jag gjorde en snygg avramling då aegir fastnade på väg över en omkullramlad tall. haha han hoppade fördjäves för att få bort grenen och efter några hopp gled jag snyggt av och handlade i lera. ;) red ju barbacka så var väl inte helt oväntat. haha
leran resulterade i en snygg fläck i baken som linda liknade med en bajsfläck. höhö

men kul hade vi. skrämde väl slag på en kille som vi stannade och bad om hjälp när vi upptäckte att vi inte vissta vart vi var. haha vi kom verkligen ner i hallsberg nästan. XD helt lost var jag. ;) men hem kom vi ju iallafall. Trots några mysiga regnskurar. Så var skapligt kalla när man åkte hem. hihi

Väl hemma så var det bara att vänta på Emil & hans kompis anders som är på besök från stockholm. Så for vi ut till banansjön och gick en långpromenad med smilla lös. hihi hon ligger och sover som en stock i hallen nu. snuttan <3 Hon och också fått sin första dos frontline idag. :) Ska se om det funkar trots att hon badar så mycket. ;)
Inte en enda vattenpöl går henne förbi obemärkt.  hihi

Nu har vi nyss ätit mat. Lagat köttefärsås & pasta för första gången här hemma på färsen jag fick från jobbet. sjukt gott blev det. :) Jag som knappt tycker om köttfärssås. xD hihi

Nä nu orkar jag inte skriva mer. Ska slöa i soffan :)
// Emma


Kommentarer
Postat av: älsklingen

jag tror att du tycker om köttfärssås men men jag vill krypa ner under täcket med mig hihi

2010-04-23 * 22:52:49


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0